آفتاب
در تماس تلفنی با اشتاین مایر انجام شد،

انتقاد شدید داوود اوغلو از فعالیتهای جاسوسی آلمان علیه ترکیه

انتقاد شدید داوود اوغلو از فعالیتهای جاسوسی آلمان علیه ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای آلمانی خود اعلام کرد: شنود یک کشور از هم‌پیمان خود به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری رصد مصر، منابع دیپلمات اعلام کردند که احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه دوشنبه شب تماس تلفنی‌ای با فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان برقرار کرد که در این تماس، درخصوص اخباری مبنی بر شنود دستگاه اطلاعات آلمان از ترکیه بحث و گفتگو کرد.

این منابع تاکید کردند که داوود اوغلو در این تماس اعلام کرد: این اقدام که سازمان اطلاعات یک کشوری، یک کشور هم‌پیمان خود را هدف قرار دهد، مغایر با روحیه هم‌پیمانی‌ است و هیچ کس نمی‌تواند آن را بپذیرد.

به گفته این منابع، این دو وزیر توافق کردند تا دیداری میان روسای سازمان‌های اطلاعات این دو کشور در نزدیک‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد که در آن، رئیس سازمان اطلاعات آلمان توضیحاتی به همتای خود درخصوص این اخبار بدهد.

پیشتر مجله آلمانی اشپیگل گزارش داده بود که دستگاه اطلاعات آلمان بنا به دستورات دولت آلمان از سال 2009 به فعالیت‌های جاسوسی و شنود از ترکیه ادامه می‌دهد. در پی انتشار این خبر، وزارت خارجه ترکیه سفیر آلمان در آنکارا را احضار کرد.

انتهای پیام

کد N453031

وبگردی