آفتاب

درخواست پاپ از سازمان ملل برای متوقف کردن حملات داعش در عراق

درخواست پاپ از سازمان ملل برای متوقف کردن حملات داعش در عراق

رهبر کاتولیک‌های جهان با اعلام اینکه وی آماده است به عراق سفر کند، گفت: توقف حملات داعش در عراق نیازمند اقدام گسترده جهانی و نه مداخله یک‌جانبه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی در بازگشت از کره جنوبی گفت: باید جامعه جهانی هرچه سریع‌تر برای توقف حملات تندروها به عراق اقدام کند و مقابله با تروریست‌ها نباید تنها به یک کشور واگذار شود.

وی با انتقادی ضمنی از حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش گفت: پایان دادن به "دشمنی‌های ظالمان" علیه عراق باید از طریق اقدامات گسترده سازمان ملل و نه به واسطه مداخله‌ای یکجانبه صورت بگیرد. توقف خشونت‌های تروریست‌ها امری مشروع است و در واقع باید برای این هدف دست به اقدام جدی زد نه بمباران کردن یا جنگ.

وی گفت: تنها یک کشور نمی‌تواند از پس توقف این حملات برآید. ما باید تمامی ابزارها و راه‌های ممکن را برای توقف حملات داعش در عراق ارزیابی کنیم. آماده‌ام تا از مناطق شمالی عراق که داعش در آنجا دست به کشتارها علیه اقلیت‌های دینی زده، دیدن کنم.

پاپ ضمن محکوم کردن اقدامات داعش علیه غیرنظامیان در عراق گفت: شمال عراق با اوضاع بسیار سختی مواجه است و کودکان و زنان بیشترین قربانیان ظلم در تمامی نقاط جهان هستند. خشونت تبدیل به یک امر عادی روزمره شده و در واقع در حال حاضر جنگ سومی جهانی در حال جریان است. من آماده‌ام به عراق بروم اما این سفر بهترین اقدامی نیست که من در حال حاضر بتوانم انجام دهم.

انتهای پیام

کد N452969

وبگردی