آفتاب

حمایت هلند از برگزاری کنفرانس اهداکنندگان به غزه

حمایت هلند از برگزاری کنفرانس اهداکنندگان به غزه

وزیر امور خارجه هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور می‌خواهد تا در کنفرانس اهداکنندگان برای بازسازی غزه که ابتکار مصر و نروژ است، همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، "فرانس تیمرمانس" وزیر امور خارجه هلند در نشستی با "بُرگه برنده" همتای نروژی خود در اسلو پایتخت نروژ اعلام کرد که به همراه مصر و نروژ می‌خواهد تا کنفرانس اهداکنندگان برای بازسازی غزه را که در قاهره و هر زمان که آتش بسی پایدار میان فلسطین و اسرائیل برقرار شود، سازماندهی کند.

وی پس از گفتگو با سامح شکری همتای مصری خود که روز دوشنبه انجام شد، ادامه داد: ما با توجه به دانایی و تجربیاتی که در منطقه داریم می‌توانیم همکاری واقعی در موفقیت‌آمیز بودن این کنفرانس داشته باشیم. هلند خواستار بازگشایی مرزهای غزه برای افراد و ارسال کالا با تضمین امنیتی برای اسرائیل است. هلند می‌خواهد تا برای برقراری قانون و ارسال آب و غذا به غزه کمک کند.

وزیر امور خارجه هلند گفت: هم اکنون باید توافق آتش بسی پایدار برقرار شود، سپس ما هرچه سریعتر گام‌های خاصی را برای بازسازی غزه انجام می‌دهیم. هدف نهایی ما یک راه‌حل پایدار و جامع برای این درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل است.

انتهای پیام

کد N452863

وبگردی