آفتاب

آشتی ملی درمنطقه القدم دمشق/ 525 عنصر مسلح خود را تسلیم کردند

آشتی ملی درمنطقه القدم دمشق/ 525 عنصر مسلح خود را تسلیم کردند

دمشق – ایرنا – درحالیکه توافق آشتی ملی در منطقه القدم دمشق پایتخت سوریه وارد مرحله اجرایی شده است، 525 عنصر مسلح تحت تعقیب هم خود را تسلیم بخش های ذیربط سوری کرده اند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، شیخ « جابرعیسی» رییس کمیته مرکزی آشتی های ملی در سوریه تاکید کرد که توافق آشتی ملی در منطقه القدم دمشق وارد مرحله اجرایی شده است.

وی افزود: با اجرای کامل این توافقنامه، امکان ارائه خدمات به ساکنان این منطقه تسهیل می شود.

شیخ عیسی خاطرنشان کردکه توافقنامه های آشتی زیادی در مناطق مختلف سوریه در انتظار ورود به مرحه نهایی و اجرای کامل است.

وی تصریح کرد:براساس این توافقنامه ها، فهرست اسامی عناصر مسلح داخل هر منطقه برای بررسی و اتخاذ تصمیم در باره وضعیت آنها ارائه ، اسامی ربوده شدگان مشخص و موانع خاکی برای گشوده شدن راه ها و از سرگیری خدمات به مردم منطقه و بازگشت پناهجویان برچیده می شود.

تاکنون مناطق زیادی در استان های دمشق و ریف آن شاهد اجرای کامل توافق های آشتی ملی بوده و امنیت و ثبات به این مناطق بازگشته و ساکنان زندگی طبیعی و عادی خود را از سرگرفته اند که از جمله می توان به معضمیه الشام، یلدا ، بیبلا و برزه اشاره کرد.



** 525 عنصر مسلح تسلیم شدند

براساس این گزارش ، 525 عنصر مسلح تحت تعقیب در مناطق درعا ، السویداء، دمشق، حمص ، قنیطره، حماه ، لاذقیه ، دیرالزور، ادلب و رقه خود را تسلیم دستگاه های ذیربط سوریه کرده تا به وضعیت آنها رسیدگی شود.

در منطقه الزبدانی استان ریف دمشق ، 180 عنصر مسلح که در درگیری های جاری کنونی دست داشته اند ، با بر زمین گذاشتن سلاح، خود را با هدف رسیدگی به وضعیتشان تسلیم دستگاه های ذیربط سوریه کرده اند.

سانا به نقل از یک فرمانده پلیس ریف دمشق گزارش داد که این 180 عنصر مسلح با همکاری کمیته آشتی ملی و بعداز تعهد آنها به خودداری از هرگونه اقدام که به سلامتی مردم و امنیت سوریه ضربه می زند، تسلیم مقامات ذیربط شده اند.

خاورم ** 1324
کد N452854

وبگردی