آفتاب

روسیه به غرب درباره تحویل سلاح به اوکراین هشدار داد

روسیه به غرب درباره تحویل سلاح به اوکراین هشدار داد

مسکو-ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نسبت به تحویل سلاح به اوکراین از طرف کشورهای غربی و ناتو هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کمک های نظامی سازمان ناتو و اتحادیه اروپا به اوکراین مغایر با توافق های موجود در مورد این مساله است.

وی اضافه کرد: ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متناقض توافق های به دست آمده در مورد برقراری آتش بس میان طرف های مناقشه در این کشور و آغاز مذاکرات صلح است.

به گزارش رسانه های روسی، پاول کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین به تازگی از سران پیمان ناتو و اتحادیه اروپا خواستار کمک به کشورش از جمله تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی پیشرفته شده است.

لاوروف در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با بیان این که سران اوکراین در پی برقراری آتش بس در مناطق شرق این کشور نیستند ،گفت: امیدواریم غرب مسئولیت خود را در قبال حوادث اوکراین درک کرده و بر کسانی که خواهان صلح نیستند فشار وارد آورد.

وی افزود: با شرکای غربی در وهله اول در اروپا و آمریکا برای اعمال فشار بر گروه های نظامی در اوکراین که از دولت این کشور پیروی نمی کنند، همکاری می کنیم.

لاوروف گفت: می دانیم که غرب از چنین نفوذی در اوکراین برخوردار است و امیدواریم با درک مسئولیت خود در قبال رویدادهای این کشور بر افرادی که خواهان برقراری صلح نیستند فشار وارد آورد.

وی با بیان این که طرف روس در مذاکرات چهارجانبه برلین بر برقراری آتش بس در مناطق شرق اوکراین تاکید کرد، اظهار داشت: کی یف همچنان برای برقراری آتش بس شرط تعیین می کند.

وی افزود: در مذاکرات برلین بر موضع روسیه تاکید کردیم که شامل برقراری بدون قید و شرط آتش بس در مناطق جنوب و شرق اوکراین می شود.

اجلاس برلین روز یکشنبه با شرکت وزیران خارجه روسی، ، فرانسه، آلمان و اوکراین در پایتخت آلمان برگزار و در آن راههای پایان دادن به مناقشه مسلحانه در اوکراین بررسی شد.

اروپام*5*391*518 ** 1917
کد N452731

وبگردی