آفتاب

آخرین اخبار از مذاکرات برای آتش‌بس در غزه

آخرین اخبار از مذاکرات برای آتش‌بس در غزه

شبکه العالم گزارش داد، هیأت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی از قاهره خارج شده و تل‌آویو پیش‌بینی می‌کند مصر موضوع آتش‌بس را به زودی اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آتش‌بس پنج روزه توافق شده میان غزه و اشغالگران قدس که از پنج‌شنبه گذشته آغاز شده است، ساعاتی دیگر پایان می‌یابد.

با نزدیک شدن به پایان موعد آتش‌بس در غزه هیأت‌های فلسطینی و نمایندگان رژیم صهیونیستی مذاکرات غیر مستقیم خود در قاهره را از سر گرفته بودند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، برخی منابع از حاکم شدن فضایی مثبت بر مذاکرات قاهره خبر دادند.

این در حالی است که شبکه یورو نیوز گزارش داد: هم‌زمان با نزدیک شدن به پایان آتش بس پنج روزه، ارتش اسرائیل بار دیگر نظامیان خود را به مرزهای غزه نزدیک کرده است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد، توافقی که در قاهره میان گروه‌های فلسطینی صورت گرفته است، شامل بازگشایی همه گذرگاه‌های مرزی، توقف محاصره نوار غزه و ورود مصالح ساختمانی تحت نظارت بین‌المللی می شود. علاوه بر این آن‌ها در خصوص بازسازی نوار غزه تحت نظارت کابینه الحمدالله در رام الله توافق کرده‌اند و قرار است مشکل برق نوار غزه هم تا یک سال آینده به طور کامل بر طرف شود.

از سوی دیگر، 100 موسسه و نهاد بین‌المللی از خواسته‌های فلسطینیان برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه از جمله لغو کامل محاصره زمینی و دریایی نوار غزه اعلام حمایت کرده‌اند. این نهادها که در میان آن‌ها سازمان‌های حقوقی زیادی از کشورهای مختلف دیده می شود، در بیانیه‌ای مشترک عنوان کردند: ما از مطالبات هیأت مذاکره‌کننده فلسطینی در قاهره حمایت و اعلام می‌کنیم که تمامی این خواسته‌ها جزو حقوق اساسی ملت فلسطین و غیرقابل‌مذاکره است.

انتهای پیام

کد N452689

وبگردی