آفتاب
ارتش اوکراین اعلام کرد:

دهها کشته و مجروح حمله به اتوبوس های حامل زنان و کودکان پناهنده

دهها کشته و مجروح حمله به اتوبوس های حامل زنان و کودکان پناهنده

حمله موشکی به یک کاروان پناهندگان که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند، به کشته و مجروح شدن دهها نفر انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاروانی از اتوبوس های حامل زنان و کودکان پناهنده در شرق منطقه لوهانسک مورد اصابت موشک قرار گرفت. "آندری لیسنکو" یک سخنگوی ارتش اوکراین با اعلام این مطلب گفت در این حمله چندین نفر کشته و دهها نفر مجروح شده اند.

وی افزود جدایی طلبان منتظر عبور این کاروان بوده اند تا به آن حمله کنند. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد شمار تلفات این حمله اظهار کرد: دهها نفر کشته و مجروح شده اند و ما هنوز آمار دقیقی از تعداد قربانیان نداریم.

هر چند کی یف جدایی طلبان شرق اوکراین را مسئول این حمله معرفی کرده است با این حال جدایی طلبان طرفدار روسیه این ادعا را رد کرده اند. با وجود تلاش های انجام گرفته برای ایجاد آتش بس، درگیری های خونین در مناطق شرقی اوکراین از جمله دونتسک و لوگانسک همچنان ادامه دارد.

گفتنی است بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان ملل طی درگیری های مذکور که از ماه آوریل بین ارتش اوکراین و گروه های جدایی طلب هوادار روسیه آغاز شده، تا کنون دست کم هزار و 129 نفر کشته شده اند.

کد N452674

وبگردی