آفتاب
آنکارا:

آلمان باید در مورد اتهام شنود از مقامات ترکیه توضیح دهد

آلمان باید در مورد اتهام شنود از مقامات ترکیه توضیح دهد

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به افشای جاسوسی دستگاه اطلاعات آلمان از مقامات این کشور بر لزوم ایراد توضیح از سوی مقامات برلین در خصوص این اتهام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های ترکیه، "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در مورد اتهامات وارده به دولت آلمان مبنی بر شنود مکالمات مقامات ترکیه واکنش نشان داد. وی در جریان سفر به شهر آرتوین ترکیه به خبرنگاران گفت دولت با جدیت این موضوع را دنبال می کند و در همین راستا امروز صبح سفیر آلمان در آنکارا را به وزارت خارجه فراخوانده و در این خصوص توضیح خواسته است.

داود اوغلو همچنین از گفتگوی تلفنی با "فرانک والتر اشتاین مایر" همتای آلمانی خود در ساعات آینده خبر داد. به گفته وزیر خارجه ترکیه دولت آلمان باید توضیح صریح و روشنی در خصوص این اتهامات ارائه کند. بر این اساس اگر این اتهام به هر شکلی به واقعیت نزدیک بود، برلین باید توضیحی قانع کننده برای ارائه داشته باشد. 

در پی گزارش روزنامه اشپیگل آلمان مبنی بر جاسوسی سرویس مخفی آلمان (BND ) از ترکیه امروز وزارت خارجه ترکیه سفیر این کشور در آنکارا را احضار کرد. "ابرهارد پوهل" سفیر آلمان در وزارت خارجه ترکیه با اردوغان ایشجان معاون وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وزارت خارجه ترکیه خواستار ارائه اطلاعات و توضیح بیشتر آلمان در این خصوص شد.

کد N452670

وبگردی