آفتاب

کیفرخواست علیه وزیر جنگ سابق اسرائیل

کیفرخواست علیه وزیر جنگ سابق اسرائیل

روزنامه "یدیعوت آحارونوت" رژیم صهیونیستی گزارش داد که پلیس این رژیم خواهان ارائه کیفرخواست رسمی علیه "بنیامین بن الیعازر"، وزیر جنگ سابق و نماینده "کنست" شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، بنیامین بن الیعازر، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی متهم به فساد مالی شده است.

از جمله اتهامات وی پولشویی، فرار از پرداخت مالیات و رشوه‌خواری است.

یک تیم تحقیقاتی درباره فساد مالی بنیامین بن الیعازر، شواهد جدیدی علیه وی که سابق بر این مناصب سیاسی بلندپایه‌ای نظیر وزارت صنعت، تجارت و کار، وزارت جنگ و معاون نخست‌وزیر را بر عهده داشته، یافته است.

پلیس اسرائیل در ماه ژوئن پنج روز پیش از آنکه انتخابات تعیین ریاست اسرائیل برگزار شود، تحقیقات درباره فساد مالی بنیامین بن الیعازر را آغاز کرد. این تحقیقات باعث خارج شدن وی از رقابت‌های انتخابات شد.

پلیس اسرائیل مدارکی بدست آورده که نشان می‌دهد بن الیعازر میلیون‌ها "شکل" پول از تاجران طی سال‌های گذشته به‌دست آورده و با این پول‌ها در شهر "یافا" خانه‌ی مجللی به ارزش 9 میلیون شکل خریده‌ است.

بازرسان پلیس تأیید کرده‌اند که تاجری به نام "آوراهام نانیکاشویلی" معادل 400 هزار دلار پول به حساب "بنیامین بن الیعازر" منتقل کرده و یک چک به مبلغ 350 هزار دلار نیز به او داده است. همچنین گاوصندوقی متعلق به بن‌الیعازر که حاوی 500 هزار دلار پول بوده در بانکی در بیت‌المقدس پیدا شده است.

پلیس اسرائیل مظنون است به اینکه بن‌الیعازر صدها هزار شکل پول در طول دوران تصدی خود بر وزارت جنگ دریافت کرده تا به ازای آن به یک تاجر به منظور معاملات ملکی در مصر کمک کند و در این زمینه از روابط دوستانه خود با یکی از چهره‌های بلندپایه حکومت حسنی‌ مبارک، دیکتاتور مخلوع مصر، استفاده کرده است.

بنیامین بن الیعازر تاکنون در راستای این تحقیقات چند بار بازجویی شده است اما نتوانسته اتهامات مطرح شده علیه خود را رفع کند.

قرار است یهودا وین‌استاین، دادستان کل اسرائیل در چند هفته آینده تصمیم نهایی در خصوص کیفرخواست الیعازر را بگیرد.

انتهای پیام

کد N452630

وبگردی