آفتاب
واعظی خبر داد:

برگزاري مزايده براي واگذاري پروانه اپراتور دوم پست/ تسهيل روابط پستي ايران با ساير كشورها

برگزاري مزايده براي واگذاري پروانه اپراتور دوم پست/ تسهيل روابط پستي ايران با ساير كشورها

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از برگزاري مزايده براي واگذاري پروانه اپراتور دوم پست خبر داد و گفت: بزودي با اجراي اين مزايده پست دولتي از انحصار خارج مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظي در مراسم رونمايي از سرويس هاي پستي كه با حضور دبيركل اتحاديه جهاني پست عصر امروز دوشنبه برگزار شد افزود: اساسنامه پست اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح است و به محض اتمام اصلاحات کار قادر خواهیم بود پروانه دوم پستی را نیز اعطا کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مسیر رفع تحریم‌های بین‌المللی این حوزه اظهار داشت: ارتباطات بین‌المللی ما با پست، از طریق پست جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود که این هم براساس پروتکل‌هایی است که از یک سو در محافل بین‌المللی با حمایت اتحادیه جهانی پستی بین کشورها تدوین شده و همه کشورها ملزم به رعایت هستند.

وي افزود: در یک سال گذشته با بسیاری از کشورها موافقتنامه‌های دو جانبه برای همکاری‌های پستی امضا کردیم که تسهیل کننده اهدافی است که در عرصه خارجی پست دنبال می‌شود.

واعظي در مورد اینکه چه زمانی پست از انحصار خارج شده و پروانه دوم پستی نیز آماده اعطا می شود گفت: در هیچ کشوری بخش خصوصی علاقه‌مند به ارائه خدمات به نقاط دور افتاده نیست و در این زمینه باید احتیاجات و نیازمندی‌های مردم توسط پست دولتی برطرف شود.

وي افزود: از مشاور خارجی در تدوین پروانه استفاده کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد براينكه با اجراي كامل سرويس هاي الكترونيكي در كشور اميدوار خواهيم بود روزي هر ايراني در منزل خود داراي يك دفتر پستي شود افزود: سرویس‌هایی که امروز در پست رونمایی شد بخشی از آنهاست و امروز به دنبال این هستیم که سرویس پست تلفنی را ابتدا در تهران و بعد در شهرهای بزرگ دایر کنیم.

وي افزود: با اجراي كامل شبكه ملي اطلاعات در پايان سال 94 اميدواريم اين هدف محقق شود.

وزیر ارتباطات با تاكيد بر حمايت از شركت پست براي رسيدن به سوددهي در قیاس چهار ماه اول امسال با سال گذشته، رشد سوددهی پست 37 درصد بوده است در حالیکه وقتی پست را سال گذشته تحويل گرفتیم بیش از 200 میلیارد تومان بدهکار بود که بخشی از آن را جبران کردیم و امیدواریم سال آینده تمام آن بدهی‌ها جبران شود.

 

کد N452629

وبگردی