آفتاب

نماینده مجلس : اغراض سیاسی هیزم تنور استیضاح وزیر علوم شده است

نماینده مجلس : اغراض سیاسی هیزم تنور استیضاح وزیر علوم شده است

اردبیل - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اغراض صرفا سیاسی و برگرفته از منافع باندی را پشت پرده استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد.

کمال الدین پیرموذن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با روشنگری تخلفات اعطای بورسیه های تحصیلی منافع عده ای به خطر افتاده است و این عده برای مقابله تلاش کردند با جوسازی، فرافکنی و انگ زنی و حتی ایجاد پایگاه هایی به نام دانشجویان در فضای مجازی مقدمات استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را فراهم کنند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل مساله این عده را افشای بورسیه های تحصیلی عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت ها و مشکلات اقتصادی هر کدام ازافراد بورسیه شده (که برخی از آنها با برخی ویژه خواران در ارتباط هستند) 10 میلیارد ریال برای کشور هزینه دارد.

او ادامه داد: برخی از افراد بورسیه شده با معدل زیر 14 حائز شرایط بورسیه نبودند و این تنها قطره ای از تخلفات صورت گرفته است.

پیرموذن بیان کرد: با وجود همه این جوسازی ها وزیر علوم مصمم به بستن پرونده بورسیه هاست و ما نیز متعهد به اجرای قانون هستیم و به منظور جلوگیری از هدر رفتن بیت المال خواستار رعایت ضوابط در اعطای بورسیه های تحصیلی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در این زمینه می باشیم.

وی در ادامه به سه محور سوال از وزیر علوم اشاره کرد و گفت: اول بازگشت دانشجویان ستاره دار است که طبق قانون اساسی حق تحصیل برای همه طالبان علم آزاد می باشد و مقدمات آن باید توسط دولت فراهم شود و در ضمن اگر اتفاقی هم افتاده به دوره های قبلی برمی گردد.

دوم سوال در مورد مبانی فکری ایشان است که پس از انتخابات ریاست جمهوری و تغییر برخی رویکردها، دکتر روحانی وزیری مطابق با سیاست های مورد نظر نصب کرده است که این حق طبیعی دولت است.

سوم بازگشت استادان بنام، عالم و دلسوز که در دوره سرپرست پیشین وزارت علوم رخ داده و البته همین جذب دوباره آنها موجبات افزایش نشاط، امید، خرد و سطح علمی در دانشگاه ها را کلید زده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طی روزهای گذشته پیام های متعدد دانشگاهیان آزاد اندیش و ولایی مبنی بر ایجاد جو نشاط و امید در محیط های علمی طی دوران وزارت رضا فرجی دانا و حمایت از وی را دریافت کردیم.

او تاکید کرد: به مردم عزیز ایران اسلامی اطمینان می دهم که قاطبه نمایندگان مجلس پیام آنها را در حماسه 24 خرداد شنیدند و بی تردید رای مردم در مجلس نافذ است.

پیرموذن بیان کرد: با توجه به درک عمیق مسوولیت قاطبه نمایندگان استان اردبیل و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح به منظور حمایت وزیر علوم شرکت می کنند و در عین حال سفر دکتر روحانی به استان اردبیل پابرجاست؛ از این رو از مردم دارالارشاد اردبیل خواستاریم با استقبالی گرم از رییس جمهور، دولت تدبیر و امید را همچنان مورد حمایت خود قرار دهند.

8123/530
کد N452601

وبگردی