آفتاب

پوررضا: استیضاح فرجی‌دانا تاثیر مثبتی بر عملکرد دانشگاه‌ها ندارد

پوررضا: استیضاح فرجی‌دانا تاثیر مثبتی بر عملکرد دانشگاه‌ها ندارد

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز عملکرد وزیر علوم را بسیار مثبت خواند و با بیان این که دکتر فرجی‌دانا فردی بسیار علمی است ابراز امیدواری کرد وی بتواند کارهای علمی و اجرایی خود را ادامه دهد.

دکتر ناهید پوررضا در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان درباره ادعاهای استیضاح‌کنندگان مبنی بر کندشدن روند رشد علمی کشور اظهارکرد:‌ هنوز زمان زیادی از تصدی دکتر فرجی‌دانا بر وزارت علوم نگذشته که بتوان وضعیت رشد علمی را ارزیابی کرد.

وی افزود:‌ مطمئنا اگر کندی در رشد علمی کشور وجود داشته باشد مربوط به فعالیت‌های سال‌های گذشته است‎؛ وزیر کمتر از یک سال است که کارش را آغاز کرده و بنابراین بعید می دانم در این مدت کاهش رشد علمی اتفاق افتاده باشد و هنوز برای ارزیابی زود است.

عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره این‌که چه میزان از انتظارات اعضای هیات علمی از عملکرد وزیر در دانشگاه‌ها محقق شده است، خاطرنشان کرد:‌ هنوز در دانشگاه‌ها فرصتی برای ارزیابی عملکرد دکتر فرجی دانا در حوزه‌های مختلف وجود نداشته‌است ولی مطمئنا اگر کار ایشان ادامه یابد آثار مثبت آن در آینده مشخص می‌شود.

پوررضا در خصوص جو حاکم بر دانشگاه‌ها و ادعای نمایندگان استیضاح‌کننده مبنی بر سیاسی شدن این فضا، با بیان این که ترجیح می دهم دانشگاه‌ها بیشتر جنبه علمی داشته باشند و تاکنون هم مورد سیاسی خاصی را در دانشگاه‌ مشاهده نکرده‌ام، گفت:‌ معتقدم فعالیت‌های علمی طبق معمول ادامه دارد و تغییر خاصی در این زمینه اتفاق نیفتاده‌است.

وی در ارتباط با تاثیر استیضاح بر فعالیت دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید، نیز اظهار کرد:‌ این مسئله مسلماً تاثیر مثبتی بر عملکرد دانشگاه‌ها نخواهد داشت؛ در حال حاضر نتایج کنکور دکتری اعلام شده و نتایج آزمون‌های ارشد و کارشناسی هم به‌زودی اعلام می‌شود؛ در این شرایط باید به پویایی دانشگاه‌ها برای ادامه فعالیت کمک کرد و به نظرم تحمل فشار این مسئله در آستانه سال جدید کمی برای دانشگاه‌ها سنگین است.

این استاد پیشکسوت دانشگاه شهید چمران اهواز با ابراز رضایت از عملکرد وزیر یکی از نکات مثبت مدیریت دکتر فرجی دانا در این بازه زمانی را انتخاب روسای دانشگاه‌ها از میان شخصیت‌های علمی عنوان کرد و افزود: همه روسای دانشگاه‌هایی که وزیر منصوب کردند، افرادی علمی و با سابقه طولانی علمی هستند‎؛ در بسیاری از دانشگاه‌ها مجموعه دانشگاهیان از روند انتصاب روسای دانشگاه خود رضایت دارند.

انتهای پیام

کد N452270

وبگردی