آفتاب

آمادگی صلیب سرخ برای کمک رسانی به مناطق جنگ زده در شرق اوکراین

آمادگی صلیب سرخ برای کمک رسانی به مناطق جنگ زده در شرق اوکراین

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با اعزام کارکنان بیشتری به روسیه و اوکراین بر میزان برنامه‌های لجستیکی خود می‌افزاید تا برای کمک‌رسانی در مناطق جنگ‌زده در شرق اوکراین آماده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، مقامات اوکراینی و روسی به شکل جداگانه کاروان‌های حامل اقلام امدادی را به شرق اوکراین اعزام کرده‌ و از کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ خواسته‌اند تا روند تحویل این اقلام امدادی را تسهیل کند. بر این اساس هر دو کشور در حال نهایی کردن جزئیات فنی مانند روندهای بازرسی و ترخیص برای کاروان روسی و نیز کسب تائیدیه برای ماهیت کاملا بشردوستانه‌ این محموله‌ها هستند.

در همین رابطه "لوران کوربا" رئیس عملیات کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در اروپا و آسیای میانه در کی یف گفت: وقتی که توافق حاصل شود، قصد داریم تا این کمک‌های بشردوستانه را به دست کسانی که در شرق اوکراین از درگیری صدمه دیده‌اند، تأسیسات درمانی و دیگر سازمان‌های رفاهی برسانیم. مردم در تلاشند تا با مشکل دسترسی محدود به خدمات پایه‌ای مانند آب و برق کنار بیایند، به همین دلیل است که سرعت کار در اینجا اهمیت دارد.

به گفته وی، یک تیم پنج‌نفره از کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در کنار کاروان روسی در منطقه روستوف حضور دارد. همچنین پانزده نفر از دیگر کارکنان سازمان در حال پیوستن به آنان هستند. یک تیم دیگر از کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ نیز به استاروبلیسک اعزام شده است، جایی که کاروان کمک‌های اوکراین متشکل از 50 کامیون به این منطقه رسیده است.

کوربا افزود: ما کماکان منتظر تضمین تمامی طرف‌های درگیر هستیم تا همکارانمان بتوانند وظایف خود را در امنیت و در سایه‌ احترام به اصول بشردوستانه‌ ما انجام دهند. با توجه به چالش‌های متعدد لجستیکی و امنیتی موجود، این عملیات امدادرسانی زمان‌بر خواهد بود و ما از مقامات هر دو کشور خواسته‌ایم تا تمام تلاش خود را به‌کار بندند تا مسائل مهم را هر چه سریعتر حل و فصل کنند.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت صلیب سرخ اوکراین از آغاز بحران در اوکراین، اقلام امدادی و کالابرگ بین افراد بی‌خانمان نیازمند توزیع کرده‌اند. این سازمان‌ها همچنین منابع دارویی لازم را برای تأسیسات درمانی واقع در مناطق دونسک، لوگانسک و خارکیف تأمین کرده اند تا وضع درمان مجروحان بهبود یابد. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در حال انجام بازدیدهای بشردوستانه از بازداشتگاه‌های تحت اختیار مقامات اوکراینی است و امید دارد تا در این خصوص با دولت به توافقات رسمی‌تری دست یابد. این سازمان همچنین درصدد بازدید از کسانی‌است که در اسارت گروه‌های جدایی طلب هستند.

کد N452251

وبگردی