آفتاب

روزنامه روسی: روسیه تحریم های جدید ضد غربی را در دست بررسی دارد

روزنامه روسی: روسیه تحریم های جدید ضد غربی را در دست بررسی دارد

مسکو - ایرنا - یک روزنامه معتبر روسی از بررسی امکان اعمال تحریم های جدید روسیه علیه آمریکا و اتحادیه اروپا خبر داد.

روزنامه ˈودوموستیˈ روز دوشنبه به نقل از دو مقام ارشد روس که نامشان فاش نشده است، نوشت: دولت روسیه فهرست تحریم های جدید علیه آمریکا و اتحادیه اروپا را تهیه کرده است.

به گفته مقامهای روس، فقط در صورتی که آمریکا و اتحادیه اروپا روسیه را تحریم کنند، مسکو تحریم های جدید را اعمال خواهد کرد.

در مطلب روزنامه روسی به نقل از این مقامها یادآوری شده است: دولت روسیه چند روز پس از اعمال تحریم های اقتصادی غرب علیه این کشور، فهرستی از تحریم ها را به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پیشنهاد کرد.

پوتین در مرحله فعلی تحریم های روسیه در مورد آمریکا و اتحادیه اروپا را به منع واردات مواد غذایی و کشاورزی محدود کرد.

ˈدمیتری پسکوفˈ سخنگوی رییس جمهوری روسیه در مصاحبه با ودوموستی گفت: تحریم های روسیه علیه غرب اقدامی اجباری بوده است که در پاسخ به اقدامات ضد روسی آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد این کشورها وضع شد.

وی گفت: اگر این کشورها تحریم های جدید در مورد روسیه وضع کنند، مسکو تحریم های اضافی اعمال خواهد کرد.

روزنامه روسی در ادامه مطلب خود به نقل از یک مقام روس نوشت: تحریم های جدید روسیه ممکن است شامل منع واردات خودرو از کشورهای تحریم کننده باشد و واردات خودرو از این کشورها بطور کامل یا بخشی از آن متوقف خواهد شد.

به نوشته ودوموستی، روسیه با افزایش تولید داخلی به ویژه مونتاژ خودروهای خارجی نیاز بازار داخلی را تامین می کند.

در گزارش این روزنامه همچنین به امکان تحریم برخی اقلام دارویی از طرف روسیه اشاره و در عین حال گفته شده است: این تدبیر هم اکنون به دقت ارزیابی می شود.

آمریکا و اتحادیه اروپا در ماههای اخیر بخاطر اختلاف با روسیه در مساله اوکراین چند بسته تحریم در مورد این کشور اعمال کرده اند و مسکو هم دو هفته پیش با منع واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از این کشورها به تحریم های آنها پاسخ داد.

اروپام*5*391*518**1479
کد N452196

وبگردی