آفتاب

اولین جشنواره خانواده‌های موفق آجا برگزار شد

اولین جشنواره خانواده‌های موفق آجا برگزار شد

در این جشنواره تعداد ۶۸۰ نفر از کارکنان و خانواده‌های ارتش شرکت کردند که از این تعداد۳۶۱ نفر به این جشنواره راه یافتند و امروز طی مراسمی از ۵۹ تن از برگزیدگان این جشنواره که در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی حائز رتبه بر‌تر و ممتاز شده بودند تجلیل به عمل آمد.

اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جشنواره که به همت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، محمدباقرنوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند.

برای توسعه کشور به خانواده موفق ارتش نیازمندیم

محمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در نخستین همایش خانواده‌های موفق ارتش گفت: برای توسعه کشور به نخبگان و خانواده‌های موفق ارتش نیازمندیم و به همین منظور در بودجه سال ۹۴ ردیف ویژه‌ای را برای شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای بر‌تر و فرزندان نخبه کارکنان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص خواهیم داد.

نوبخت با اشاره به پیش نویس سیاست‌های برنامه ششم توسعه کشور و تقدیم آن به مقام معظم رهبری گفت: در دنیای امروز ملاک برتری کشور‌ها دیگر ابزار و قدرت نظامی نیست بلکه شاخص جدیدی به نام توسه می‌باشد و هر کشوری که توسعه یافته‌تر است در جایگاه رفیع تری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از پایان جنگ تحمیلی و از سال ۱۳۶۸، سه برنامه توسعه را دستور کار خود قرار داد اما احساس شد برای تحقق اهداف توسعه به چیز دیگری نیاز است و آن سند چشم انداز توسعه ۲۰ ساله ایران اسلامی بود که در سال ۱۳۸۴ اجرا شد و بر اساس آن طی ۲۰ سال کشورمان می‌بایست در منطقه جایگاه نخست توسعه را کسب نماید.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور همچنین با بیان به اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور موضوع بهره وری است که محصول خلاقیت می‌باشد گفت: ما به همراهی و کمک نخبگان و فرزندان خلاق و موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت نیل به اهداف توسعه و پیشرفت کشور نیازمندیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و سالهای دفاع مقدس درخشید و مورد تکریم و تجلیل حضرت امام (ره) و پس از آن مقام معظم قرار گرفت؛ امروز نیز در تمامی رشته‌های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و ورزشی از فناوری نانو گرفته تا نخبگان و افتخارآفرینان قرآنی درخشیده و دارای استعدادهای فراوانی است که ما برای توسعه کشور به همه آنان نیاز داریم و زمینه‌های همکاری خانواده‌های موفق ارتش را نیز فراهم خواهیم کرد.

بینش و بصیرت تا عمق وجود کارکنان و خانواده ارتش نفوذ کرده است

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک سازمان نظامی مقتدر، معتمد و کارآمد می‌باشد که بینش و بصیرت تا عمق وجود کارکنان و خانواده آن نفوذ کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده‌های موفق ارتش طی سخنانی سالروز ورود آزادگان به کشور و فرا رسیدن هفته دولت تبریک گفت، و بیان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از یادگاران بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، در ۳۵ سال گذشته با استفاده از رهنمود‌ها و حمایت‌های رهبری و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، دستآوردهای فرهنگی بسیاری را در حفاظت، صیانت و ارتقای بنیه اعتقادی و معنوی کارکنان ارتش و خانواده‌های آن‌ها داشته است.

وی با اشاره به نقش سازمان عقیدتی سیاسی در مقابله با تهدیدات فرهنگی کشور اظهار داشت: این سازمان عزم خود را برای مقابله با هرگونه تهدید نرم که مقدمه و زمینه جنگ سخت را در خود می‌پروراند، جزم کرده است و در این زمینه با تدوین نقشه راهبردی در ایجاد فضای معنوی در ارتش تأثیر گذار بوده است.

آل هاشم با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نسبت به ترسیم چشم‌انداز فرهنگی در راستای اعتلای سامانه دفاعی کشور اقدام کرده است، افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک سازمان نظامی مقتدر، معتمد و کارآمد می‌باشد که بینش و بصیرت تا عمق وجود کارکنان و خانواده آن نفوذ کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از سالم‌ترین و کار آمد‌ترین مجموعه‌های کشور دانست که الحمدالله با استفاده از تجربیات صاحب‌نظران و کار‌شناسان، فرهنگ و فضای اسلامی در سطح یکان‌های مختلف آن روشن و مشخص است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا با بیان اینکه ارتش در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد، تأکید کرد: امروز ارتش یکی از سالم‌ترین و کارآمد‌ترین نهادهای کشور است که نقش مهمی در بازدارندگی و تأمین امنیت ایفا می‌کند.

آل هاشم ارتش را نهادی دین‌مدار و کارکنان آن را افرادی با بصیرت و دارای ایمان راسخ عنوان و تصریح کرد: یقیناً اجرای مباحث اعتقادی و سیاسی که در دستور کار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش قرار دارد؛ زمینه‌ساز ارتقای توان دفاعی ما محسوب می‌شود.

ارتش و خانواده‌های ارتشی اصولاً نخبه پرور و پر استعداد هستند

حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: ارتش و خانواده‌های ارتشی اصولاً نخبه پرور و پر استعداد هستند و ارتش گنجینه‌ای از افراد توانمند در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، دینی، هنری و..... چه در سطح کارکنان و چه در سطح خانواده‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود افراد نخبه و نخبه پروری در ارتش ایران مسبوق به سابقه می‌باشد و ردپای این نخبگان در ارتش به وضوح قابل مشاهده است، افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی امور فرهنگی در ارتش در زمینه مسائل فرهنگی، ابتکارات زیادی از جمله همایش اندیشه و قلم را در چند سال گذشته انجام داده و امسال نیز به عنوان اقدامی ابداعی در سطح نیروهای مسلح، خانواده‌های بر‌تر ارتش را در زمینه‌های مختلف شناسایی کرده و در این مراسم از آن‌ها تقدیربه عمل خواهد آورد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه، گفت: بدون تردید عناصر نخبه و موفق زیادی در سطح ارتش هستند که از برگزاری این جشنواره اطلاع نداشته و فرم‌های لازم برای شرکت در این دوره را به دبیرخانه نفرستاده‌اند. بعضی از آن‌ها چهره‌های ملی و رسانه‌ای هستند که همه ما آن‌ها را می‌شناسیم و به هر دلیل در این مراسم حضور ندارند. بنابر این تمام ظرفیت نخبگی و افراد موفق ما همین تعداد نیستند و امیدواریم روز به روز و سال به سال این ظرفیت افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام واحدی در ادامه به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری اولین همایش حانواده‌های نخبه و بر‌تر ارتش پرداخت و گفت: ما در این جشنواره بدون الگو برداری از جایی در ۱۲ گروه افرادی که در سطح ملی و فرا ملی نخبه هستند را انتخاب کردیم که در ‌‌نهایت و با داوری توسط هیئت داوران، ۴۰ نفر به عنوان ممتاز انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت ظرفیت‌های ناشناخته ارتش در سطح کارکنان و خانواده‌ها دانست و گفت: این شناسایی باعث ارتقا و ارتباط متقابل بین ارتش و خانواده‌های کارکنان خواهد شد.

سلامت بنیاد خانواده در ارتقاء روحیه کارکنان نظامی موثر است

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده بیان داشت: سلامت بنیاد خانواده‌های ارتش تاثیر خیلی زیادی در ایجاد انگیزه و ارتقاء روحیه کارکنان نظامی در حفظ تمامیت ارضی کشور دارد.

وی گفت: اگر خانواده‌های ارتشی آرامش داشته باشند ودارای دین، اخلاق و سلامت روحی و روانی باشند، قطعا کارکنان نظامی راحت‌تر در میدان‌های جنگ از مرزهای کشور دفاع خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ضمن تقدیر از دست اندرکاران اجرای این جشنواره افزود: این گونه جشنواره‌ها در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظلله العالی) مبنی بر توجه بیشتر به خانواده‌ها برگزار می‌شود.

امیر نصیرزاده ادامه داد: چنین جشنواره‌هایی ضمن آشنا کردن خانواده‌های بزرگ ارتش با خانواده‌های موفق، موجب تشویق و ایجاد انگیزه دیگر خانواده‌ها خواهد شد.

گفتنی است در اولین جشنواره خانواده‌های موفق آجا تعداد ۶۸۰ نفر از کارکنان و خانواده‌های آنان شرکت کردند که از این تعداد۳۶۱ نفر به این جشنواره راه یافتند و امروز طی مراسمی از ۵۹ تن از برگزیدگان این جشنواره که در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی حائز رتبه بر‌تر و ممتاز شده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد N452179

وبگردی