آفتاب

رژیم صهیونیستی خانه مظنونان به کشتن 3 نوجوان اسرائیلی را ویران کرد

رژیم صهیونیستی خانه مظنونان به کشتن 3 نوجوان اسرائیلی را ویران کرد

ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های دو فلسطینی مظنون به مشارکت در ربودن و کشتن سه نوجوان اسرائیلی را در الخلیل ویران کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیروهای اسرائیلی در این عملیات که بامداد امروز (دوشنبه) در کرانه باختری رود اردن انجام شد خانه مظنون سوم را هم با بتون پر کردند.

ساکنان محلی که تلاش می‌کردند مانع از تخریب خانه‌ها شوند با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند.

به گزارش بی.بی.سی سه نوجوان اسرائیلی ۱۶ تا ۱۹ ساله حدود دو ماه پیش در شهر الخلیل ناپدید شدند و دو هفته بعد اجساد آنها در گودالی در شمال الخلیل پیدا شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آن زمان حماس را متهم به ربودن و قتل این افراد کرد و گفت که حماس برای این کار تقاص پس خواهد داد.

اما جنبش حماس دست داشتن در این کار را رد کرد.

بلافاصله بعد از پیدا شدن جسد این سه نفر، یک نوجوان فلسطینی ناپدید شد و مدتی بعد جسد سوخته او پیدا شد. پلیس اسرائیل تعدادی از یهودیان تندرو را به اتهام ربودن و زنده سوزاندن این نوجوان دستگیر کرد.

تنش‌های ایجادشده در پی این وقایع در نهایت به رویارویی رژیم صهیونیستی و حماس و حمله زمینی اسرائیل به غزه منجر شد.

از آغاز درگیری‌ها تاکنون حدود 2000 فلسطینی کشته شده‌اند که اکثر آنها غیر نظامی بودند. در طرف اسرائیلی ۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از آنها غیرنظامی بودند.

هیئت‌های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره در حال مذاکره غیرمستقیم برای رسیدن به توافق برای صلحی پایدار هستند اما با وجود آن که آتش‌بس موقت پنج روزه میان اسرائیل و حماس امشب به پایان می‌رسد، نشانی از پیشرفت در این مذاکرات دیده نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N451882

وبگردی