آفتاب

هشدار عراق به کشورهای غربی نسبت به نقض حریم هوایی این کشور

هشدار عراق به کشورهای غربی نسبت به نقض حریم هوایی این کشور

دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق به کشورهای غربی نسبت به نقض حریم هوایی این کشور و سوء‌استفاده از اوضاع امنیتی شمال عراق برای نقض حاکمیت این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف دفتر، دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به هیچ جنگنده‌ای اجازه نمی‌دهیم حریم هوایی عراق را نقض کند. ما در روزهای گذشته شاهد نقض حریم هوایی توسط برخی جنگنده‌ها و ارسال تجهیزات نظامی به عراق بدون موافقت دولت بوده‌ایم.

دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنین اعلام کرد: ما با اینکه از موضع جامعه‌ی بین‌الملل در حمایت از بغداد برای مقابله با تروریسم استقبال می‌کنیم اما در عین حال بر لزوم احترام به حاکمیت عراق نیز تاکید می‌کنیم و به تمامی کشورها نسبت به سوء‌استفاده از اوضاع امنیتی در شمال عراق و نقض حاکمیت‌ ملی این کشور هشدار می‌دهیم.

جنگنده‌های آمریکایی از حدود 10 روز پیش حملاتی را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق آغاز کرده‌اند. واشنگتن تجهیزات نظامی را برای نیروهای پیش‌مرگ کردستان عراق جهت مقابله با داعش ارسال کرده است.

در همین راستا دیندار دوسکی، وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق اعلام کرد که تعداد آوارگان عراقی از زمان آغاز حملات داعش تاکنون به یک میلیون و 250 هزار تن رسیده است.

انتهای پیام

کد N451760

وبگردی