آفتاب

وزیر کشور پاکستان: دولت آماده پذیرش درخواست‌های مشروع معترضان است

وزیر کشور پاکستان: دولت آماده پذیرش درخواست‌های مشروع معترضان است

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد، دولت این کشور آماده قبول درخواست‌های سیاسی حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) و حزب عوامی پاکستان (PAT) است،‌ اما این احزاب باید عملکرد قانونی و دموکراتیک داشته و از راه‌های غیرقانونی برای ابراز خواسته‌های خود پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، چودری نثار، وزیر کشور پاکستان کمی بعد از سخنرانی عمران خان با طرفدارانش، گفت: دموکراسی مردم پاکستان و آینده قانون از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

او اعلام کرد که دولت پاکستان آماده پذیرش خواسته‌های قانونی رؤسای احزاب تحریک انصاف پاکستان و عوامی پاکستان است اما آن‌ها باید راه قانونی و از طریق مجلس را برای ارائه این خواسته‌ها پیش بگیرند.

وی هم‌چنین اعلام کرد، دولت فدرال در نظر دارد تا دو کمیته متشکل از رهبران مجلس را برای مذاکره با این دو حزب معترض تشکیل دهد. وزیر کشور پاکستان طی سخنرانی خود در مجلس پنجاب گفت: هر کدام از این کمیته‌ها شامل دو عضو از هر حزب مجلس است و اسامی این افراد امروز اعلام می‌شود.

وزیر کشور در واکنش به سخنان عمران خان اظهار کرد: اعلام نافرمانی مدنی علیه کشور است و نه علیه دولت.

او افزود: این اعتراضات ممکن است علیه سیاست‌های خارجی و نه علیه دولت منتخب پاکستان آغاز شده باشد. اگر شما در آینده مسئول دولت شدید، چنین نافرمانی مدنی می‌تواند علیه شما نیز رخ دهد.

وزیر کشور پاکستان از رهبران احزاب معترض خواست تا به جریان دموکراسی بازگشته و اجازه ندهند چیزی بر دموکراسی و قانون برتری یابد.

وی در ادامه گفت: اگر یک میلیون نفر در راهپیمایی اعتراضی شرکت نکردند، شما نباید از کل جامعه و دولت انتقام بگیرید.

چودری نثار با اعلام اینکه "دولت دست احزاب معترض را باز گذاشته است"، به آن‌ها هشدار داد که با این وجود هم اجازه عبور از خط قرمزها را ندارند.

وی در این‌باره گفت: تاکنون کسی برای عبور از خطوط قرمز تلاش نکرده است و اجازه این کار در هیچ صورتی داده نمی‌شود.

او در این‌باره گفت: ما یک جمهوری موزی (بی‌ثبات) نیستیم و اداراتی که شکل گرفته، ادارات کشور است و نه تنها ادارات دولت.

وزیر کشور پاکستان با ذکر این نکته که جامعه سیاسی نگرانی‌های خود را طی اعتراض‌ها نشان داده و برخی از کشورهای دوست و همسایه نیز نگرانی خود را از این شرایط رسماً ابلاغ کرده‌اند، عنوان کرد: ما به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم تا به مأموریت ما حمله کند.

او افزود: ما تحت مقررات بین‌المللی عمل می‌کنیم و قطعاً امنیت منطقه خطوط قرمز خود را تضمین کرده و نه به جامعه سیاسی و نه به هیچ‌کس دیگر به هیچ قیمتی اجازه عبور از این خطوط قرمز را نخواهیم داد.

وزیر کشور دولت نواز شریف در پاسخ به پیشنهادی از سوی عمران خان برای عضویتش در حزب تحریک انصاف پاکستان، با رد این پیشنهاد گفت، از عضویت در مسلم لیگ شاخه نواز شریف راضی است و به حزب او نمی‌پیوندد.

وزیر کشور پاکستان همچنین از رهبران مخالفان خواست تا به اعتراضات خود پایان داده و خواسته‌های خود را روی میز قرار دهند.

انتهای پیام

کد N451510

وبگردی