آفتاب
25 و 26 شهریورماه؛

سمینار ریسک‌های مسئولیت و قراردادهای اتکایی برگزار می‌شود

سمینار ریسک‌های مسئولیت و قراردادهای اتکایی برگزار می‌شود

سمینار تخصصی با عنوان «آشنایی با ریسک های نفت و انرژی و انواع ریسک های مسئولیت و قراردادهای اتکایی آنها» در 25 و 26 شهریورماه 1393 برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سمینار از سوی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در 25 و 26 شهریورماه 1393 برگزار خواهد شد و «ک.گوپینات» مدیر بیمه های نفت و انرژی بروکر اتکائی پایونیر و «ساتیش مطور» مدیریت ریسک بروکر اتکائی پایونیر تدریس خواهند کرد.

«ک .گوپینات» دارای بیش از 20 سال تجربه در زمینه بیمه نفت، انرژی دریایی و هواپیما در سازمان ONGC است و به عنوان مدیر ریسک از سال 1994 تا آگوست 2006 خدمت کرده و در سال 2006 به بروکر بیمه اتکائی پایونیر پیوسته و مدیر بیمه های نفت و انرژی در این شرکت است.

«ساتیش مطور» دارای بیش از 20 سال تجربه در بیمه و سایر خدمات مالی در شرکت بیمه ICICI LOMBAD از 2004 تا 2006، شرکت بیمه Resorce Wizard L.L.C. New Jersey از 1999 تا 2004، شرکت Tata Finance Limited از 1994 تا 1999، شرکت First Leasing Company هند واقع در مدرس از 1990 تا 1992 بوده و از سال هم اکنون مدیریت ریسک بروکر اتکایی پایونیر است.

در این سمینار مباحثی همچون آشنایی با بازارهای اتکایی، مدیریت ریسک های حوزه نفت و گاز، حفاری و فعالیت های مرتبط در دریا و خشکی و پوشش های اتکایی مربوط به آنها، پوشش های بیمه های مسئولیت در حوزه تولید با تکیه بر تولید کنندگان اتومبیل، فراورده‌های دارویی و قطعات حساس، جبران غرامت حرفه‌ای برای مهندسین (جبران غرامت حرفه ای سالانه و جبران غرامت حرفه ای خاص پروژه ها)، بیمه مسئولیت مدیران و کارشناسان، برای شرکت‌های داخلی و بین‌المللی ارائه خواهد شد و در پایان به شرکت کنندگان گواهی‌نامه معتبر از سوی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه اعطا می‌شود. این سمینار به زبان انگلیسی ارائه می شود.

بر اساس مقررات، هیچ شرکتی نمی تواند بیش از 20 درصد سرمایه و اندوخته خود، ریسک نگه دارد و باید برای مازاد آن اتکایی بگیرد و اخیرا بیمه مرکزی متناسب با سرمایه و اندوخته آزاد شرکتهای بیمه، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکتهای بیمه را اعلام کرده است و شرکت های بیمه باید برای مازاد بر ظرفیت مجاز خود، بیمه اتکایی بگیرند. انتقال ریسک از طریق بیمه های اتکایی برای شرکت های بیمه ضروری است و سرمایه و دارایی شرکت های بیمه هر چقدر هم که زیاد باشد در مقابل تعهداتی که شرکتها می پذیرند، ناچیز و اندک است.

در حادثه اخیر سقوط هواپیمای «ایران 140» در تهران و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان، کارشناسان خسارتی در حدود 15 تا 25 میلیارد تومان را پیش بینی کردند و شرکت بیمه گر با توجه به اتکایی قابل قبولی که انجام داده بود، آمادگی خود را در جهت انجام تعهدات اعلام کرد و این حادثه اهمیت توجه به بحث «انتقال ریسک و لزوم اخذ اتکایی» را دوچندان کرد.

تا پیش از تحریم ها علیه ایران، ریسک های داخلی به خارج منتقل می شد، ولی پس از اعمال تحریم ها، این انتقال با دشواری‌هایی مواجه شد و پس از آن با تدبیر مسولین، بیمه مرکزی و شرکت های بیمه، از سیستم های داخلی اتکایی در حد توان استفاده شد. کارشناسان صنعت بیمه معتقدند علی رغم فعالیت های انجام شده در داخل کشور برای جلوگیری از برخی ضررهای هنگفت، انتقال ریسک‌های بزرگ و سنگین به خارج از کشور امری مناسب و عقلانی است.

انتهای پیام

کد N451234

وبگردی