آفتاب
وزیر دفاع انگلیس خبر داد:

تغییر ماموریت بریتانیا در عراق/اعزام بمب‎افکن‎های تورنادو به منطقه برای حمله به مواضع داعش

تغییر ماموریت بریتانیا در عراق/اعزام بمب‎افکن‎های تورنادو به منطقه برای حمله به مواضع داعش

وزیر دفاع انگلیس با اعلام تغییر ماموریت این کشور در عراق از اعزام بمب افکن ها و هواپیماهای شناسایی بریتانیا به این کشور عربی برای مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، پس از اظهارات "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، در مورد لزوم آغاز مقابله جدی با داعش، "مایکل فالون" وزیر دفاع این کشور، از اعزام بمب افکن های تورنادو و هواپیماهای جاسوسی به عراق برای مبارزه با این گروه تروریستی خبر داد.

فالون در این رابطه گفت: ماموریت انگلیس در عراق از کمک به بهبود وضعیت زندگی مردم به کمک در مبارزه با داعش تغییر یافته از همین رو ما بمب افکن های تورنادو و هواپیماهای شناسایی خود را به عراق اعزام کرده ایم.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه افزود: در حال حاضر بمب افکن های تورنادو و هوایپما های پیشرفته شناسایی در حال انجام پرواز در آسمان عراق بوده و اطلاعاتی را در مورد تحرکات داعش جمع آوری می کنند.

وی همچنین از اعزام نیروهای زمینی ازتش انگلیس به عراق برای اولین بار از زمان آغاز بحران داعش در این کشور سخن گفته و عنوان داشت که این نیروها در مبارزه با داعش به نیروهای اقلیم کردستان کمک می کنند.

وی همچنین انتقال تسلیحات نظامی از قبیل مسلسل از کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهبر شوروی به عراق برای تسلیح نیروهای اقلیم کردستان را تائید کرده و عنوان داشت که ممکن است انگلیس تجهیزات دید در شب را نیز در اختیار نیروهای پیشمرگ قرار دهد.

"مایکل فالون" وزیر دفاع انگلیس

فالون همچنین هشدار داد: اگر انگلیس در عراق مداخله نکند تروریست هایی که از بریتانیا به داعش پیوسته اند تهدیدی خطرناک علیه کشورهای غرب اروپا خواهند بود. اینها تهدیدی مستقیم علیه اروپا هستند و اگر ما به دولت عرق در مبارزه با داعش کمک نکنیم آنگاه با این تهدید در کشور خود مواجه خواهیم شد.

این سخنان هامون بعد از آن ایراد می شود که روز گذشته دیوید کامرون در مقاله ای عنوان کرده بود که انگلیس از توان نظامی خود برای شکست داعش استفاده می کند.

وی در این مقاله از پارلمان انگلیس خواسته تا مجوز مداخله نظامی و اعزام نیرو به عراق را صادر کنند. نخست وزیر انگلیس در مقاله خود ضمن تاکید بر لزوم کمک گرفتن از کشورهای همسابه عراق از جمله ایران برای مبارزه با داعش گفته بود: یا همین امروز اقدام کنید یا آنکه فردا با داعش مواجه شوید.

کامرون در این مطلب هشدار داد غرب درگیر یک مبارزه علیه اندیشه های افراطی گری تکفیری است و در صورتی که اقدام سریعی برای شکست دادن آن صورت نگیرد، خیابان های بریتانیا شاهد اقدامات تروریستی این گروه های افراطی خواهد بود.

کامرون با اشاره به کنترل بخشی از خاک عراق توسط گروه تروریستی داعش، افزود: جهان نمی تواند چشمانش را بر روی برپایی خلافت افراطیون در قلب عراق ببندد. اگر با این افراطیون وحشی و منحرف هم اکنون برخورد نشود، آنها ˈدولت تروریستی شان را در سواحل مدیترانه ایجاد خواهند کرد.

وی اضافه کرد: انگلیس بایستی از قدرت نظامی اش برای کمک به شکست این جریان "به شدت خطرناک" استفاده کند، وگرنه تروریست ها مردم بریتانیا را هدف مقاصد مرگبارشان قرار خواهند داد.

دیوید کامرون گفت: ایجاد یک خلافت افراطی در قلب عراق و گسترش آن به سوریه مشکلی نیست که مایل ها دورتر از خانه ما باشد، این نگرانی ما در همین جا و همین حالا است.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: به خاطر همین، اگر ما اقدامی برای مقابله با یورش این جریان تروریستی خطرناک صورت ندهیم، این جریان تا آنجایی قوی تر می شود که می تواند ما را در خیابان های لندن هدف قرار دهد. ما از هم اکنون از مقاصد خطرناک آنها اطلاع داریم.

وی در این مقاله تصریح کرد: بریتانیا و غرب لازم است یک پاسخ قوی امنیتی به بحران کنونی درعراق بدهند و جنگنجویان داعش درعراق و منطقه خاورمیانه به سادگی و با حمله صرف هوایی از بین نخواهند رفت.

کد N451228

وبگردی