آفتاب
دریادار سیاری در جمع خبرنگاران خبر داد:

زیردریایی فاتح آذر ماه به آب انداخته می شود/ ساخت تمام تجهیزات مورد نیاز برای حضور در دریاهای آزاد توسط مهندسان ایرانی

زیردریایی فاتح آذر ماه به آب انداخته می شود/ ساخت تمام تجهیزات مورد نیاز برای حضور در دریاهای آزاد توسط مهندسان ایرانی

فرمانده نیروی دریایی ارتش زیردریایی فاتح را که 30 درصد از زیردریایی کلاس غدیر پیشرفته‌تر است، آذر ماه امسال به آب انداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز صبح در حاشیه اولین جشنواره خانواده های موفق و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت ناوشکن های ایرانی که با استانداردهای روزدنیا ساخته شده کار کمی نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به این توان رسیده که خط تولیدی ناوشکن را راه بیاندازد که این افتخار بسیار بزرگی است، زیرا ما اکنون می توانیم تجهیزات مورد نیاز خود را برای حضور در دریاهای آزاد بسازیم.

دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما ناوشکن های جدیدتر و به‌روزتری از لحاظ فناوری می سازیم گفت: ناوشکن سهند از ناوشکن جماران که حاصل دستاورد مهندسان ایرانی است 30 درصد پیشرفته تر است.

وی ادامه داد: زیردریایی کلاس غدیر ساخته شده و در این رابطه نیز زیردریایی فاتح در حال ساخت است که انشاءالله در آذر ماه و در روز نیروی دریایی به آب می اندازیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ناوگروه های زیرمجموعه خود گفت: ناوگروه 31 متشکل از ناوشکن شهید بایندر و ناو بندرعباس است که امروز در ورودی باب‌المندب هستند که امنیت این منطقه نیز برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

دریادار سیاری با بیان اینکه اخیرا حمله دزدان دریایی را دفع کردیم تاکید کرد: تاکید رئیس جمهور درباره توسعه بندر جاسک نشان دهنده اهمیت توسعه این سواحل است که در همین رابطه نیز کارگروه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه می دهد.

کد N451195

وبگردی