آفتاب
پاسداشت روز جهانی انسان‌دوستی

معاون دبیرکل سازمان ملل: برای کمک‌رسانی به غزه 300 میلیون دلار بودجه لازم است

معاون دبیرکل سازمان ملل: برای کمک‌رسانی به غزه 300 میلیون دلار بودجه لازم است

معاون دبیرکل سازمان ملل با ابراز تأسف از وقوع حوادث اخیر در غزه، گفت: برای کمک رسانی به غزه 300 میلیون دلار بودجه لازم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گری لوییس، هماهنگ کننده سازمان ملل در تهران در مراسم بزرگداشت روز جهانی انسان‌دوستی در تهران که صبح امروز با حضور سفرای کشورهای خارجی از جمله رئیس دفتر حافظ منافع مصر، سفیر استرالیا در تهران، سفیر ارمنستان، سفیر ژاپن و روسای دفاتر نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل در دفتار مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به دلیل نام‌گذاری این روز به عنوان روز جهانی انسان‌دوستی، گفت: 11 سال پیش در سال 2013 حمله‌ای به دفتر سازمان ملل در بغداد انجام گرفت که این حلمه انتحاری توسط گروه القاعده صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: از آن زمان جامعه بین‌المللی این روز را به عنوان روز جهانی انسان‌دوستی اعلام کرده است تا در این روز از فرصت استفاده شود و از امدادگران انسان‌دوستی تقدیر کنیم که این تقدیر تنها درباره افرادی نیست که در زیر پرچم آبی کار می‌کنند.

همچنین والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در تهران با اشاره به افزایش روز به روز کشتار غیرنظامیان در تهران، گفت: متأسفانه از سال 2003 تا کنون کشتار مردم بی‌گناه افزایش یافته است. این حملات در جنگ مدرن افزایش یافته و به خصوص در کشورهایی مانند سوریه، عراق، سودان جنوبی و غزه بیشتر شده است. ما به عنوان جامعه بین‌المللی اعلام می‌کنم که این اتفاقات نباید بیفتد و مردم بی‌گناه نباید مورد هدف قرار بگیرند.

وی با اشاره به قوانین بین‌المللی در حوزه حقوق بشر و انسان‌دوستانه، گفت: در چند روز گذشته در عراق 38 نفر کشته شدند. ما به عنوان نهاد بین‌المللی برای کمک رسانی روی کشورهای عضو حساب می‌کنیم تا همگی تلاش کنیم که افراد مقصر و بانی کشتار مردم بی‌گناه مجازات شوند. همچنین باید از حمایت ایران نیز قدردانی کنیم.

آموس اضافه کرد: در سال 2014، 17 میلیارد دلار توسط آژانس‌های انسان‌دوستانه در سراسر جهان برای کمک به 82 میلیون نفر در کشورهایی مانند میانمار، افغانستان، سودان جنوبی و سوریه نیاز داریم.

وی با اشاره به بحران غزه، افزود: برای کمک‌رسانی به غزه به بیش از 300 میلیون دلار نیاز داریم، زیرا بسیاری از مردم پناهگاه ندارند و نیم میلیون نفر از آنها در ناامنی غذایی به سر می‌برند. در حال حاضر ما با چالش جدی روبرو هستیم و بیش از هر زمان دیگر نیازمند کمک هستیم تا بتوانیم یک دنیای صلح‌آمیزتر ایجاد کنیم.

انتهای پیام

کد N451163

وبگردی