آفتاب
سخنگوی حماس:

سرنوشت صهیونیستهای مرزنشین در دست مقاومت است

سرنوشت صهیونیستهای مرزنشین در دست مقاومت است

تهران - ایرنا - ˈسامی ابوزهریˈ سخنگوی ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس)درباره ˈقدرت مقاومتˈ گفت: سرنوشت ساکنان شهرها و شهرک های صهیونیستی نشین هم مرز با نوار غزه در دست نیروهای مقاومت است، نه تصمیم و اراده ˈبنیامین نتانیاهوˈ .

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری ˈرأی الیومˈ ، ابوزهری در یک راهپیمایی برای اعلام حمایت از گروه های مقاومت در ˈرفحˈ اعلام کرد: ما بار دیگر می گوییم، این جنگ را آغاز نکردیم ، بلکه این اسراییل بود که جنگ را آغاز کرد، ما پیش از آن نیز گفتیم، نمی خواهیم شدت عمل به خرج دهیم، اما آن ها جنگ را به ما تحمیل کردند و ما هم گفتیم که این جنگ همانند جنگ های دیگر نخواهد بود و البته چنین هم شد و اسراییل غافلگیر شد و مقاومت همچنان در کمین آن ها است .

وی با تاکید بر اینکه مقاومت در این جنگ پیروز شده است، افزود: نتانیاهو درباره پیروزی در این جنگ به همه دروغ می گوید، اما واقعیت این است که مقاومت پیروز میدان بوده است .

سخنگوی ˈحماسˈ خاطر نشان کرد که یکی از اولویت های حماس رسیدن به توافق برای آتش بس دایمی است، اما اسراییل نیز باید از وقت کشی و تعلل در مذاکرات دست بردارد.

وی اضافه کرد: ما یا به یک توافق شرافتمندانه می رسیم و خواسته های ما برآورده می شود و یا اینکه توافق نمی کنیم و دشمن نیز باید خود را برای پیامدهای عدم توافق آماده کند .

ابوزهری با تاکید بر غیر ممکن بودن خلع سلاح مقاومت گفت: جان ما را بگیرید، اما نمی توانند سلاح ما را بگیرید .

سخنگوی حماس اضافه کرد: نبرد ما برای گشودن گذرگاه ها نیست، بلکه ما می جنگیم تا ˈقدسˈ و کل فلسطین آزاد شود، مردم ما محاصره و ادامه ناپاک کردن این سرزمین و مقدسات آن را نمی پذیرد، ما خود را آماده می کنیم تا به شهرک سازی ها پایان دهیم و فلسطین را آزاد کنیم .

مصر در این روزها میزبان دور جدیدی از مذاکرات غیر مستقیم فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش بس دایمی در غزه است و از پنجنشبه گذشته آتش بسی پنج روزه برقرار شده و امشب به پایان می رسد .

هر دو طرف اعلام کرده اند که همچنان اختلاف نظر زیادی دارند .

در تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، دو هزار و 16 فلسطینی به شهادت رسیده و 10 هزار و 193 نفر دیگر نیز زخمی شده اند .

همچنین در این مدت 38 هزار و 83 خانه مسکونی و ادارات دولتی فلسطینی آسیب دیده است .

رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در این مدت 64 نظامی و سه غیر نظامی آن کشته و حدود یک هزار و هشت نفر زخمی شده اند و این در حالی است که ˈگردان های شهید عزالدین القسامˈ شاخه نظامی حماس شمار کشته های اسراییل را 161 نفر اعلام کرده است .

غزه از سال 2006 میلادی تا کنون تحت محاصره قرار گرفته و این محاصره شرایط بسیار بدی برای یک میلیون و 800 هزار فلسطینی ساکن این منطقه به وجود آورده است .

خاورم **2041**1651
کد N450635

وبگردی