آفتاب

حملات پایان ناپذیر به شهروندان در چین/ دو کشته و 14 مجروح نتیجه آخرین حمله

حملات پایان ناپذیر به شهروندان در چین/ دو کشته و 14 مجروح نتیجه آخرین حمله

کوالالامپور- ایرنا - براثر حمله یک مرد مسلح به چاقو به گروهی از مردم در شمال شرقی چین دو نفر کشته و گروهی مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های چین روز دوشنبه اعلام کردند در این حمله که عصر روز گذشته در شهر ˈیانجیˈ استان ˈجی لینˈ در شمال شرقی چین روی داد 14 نفر مصدوم شدند.

در ادامه حملات به شهروندان چینی با سلاح سرد، یک مرد چینی که تابعیت کره ای دارد در مرکز خرید شهر مرزی ˈیانجیˈ در نزدیک مرز چین با کره شمالی با چاقو به مردم یورش برد که در نتیجه یک نفر در محل وقوع جرم کشته شد و یک مصدوم نیز در بیمارستان جان سپرد.

پلیس چین عامل این حمله را بازداشت کرده است.

چین از سال گذشته تاکنون شاهد حملات مختلف با سلاح سرد به مردم بوده است که بسیاری از این حملات تروریستی بوده و با اهداف سیاسی انجام شده است.

تیر ماه سال گذشته چین شاهد دو حمله با چاقو به شهروندان بود که در یک حمله در پکن دستکم چهار نفر از جمله دو کودک زخمی شدند و در حمله دیگر مردی از اهالی استان شاندونگ با چاقو دو نفر را که یکی از آنان خارجی بود، کشت.

در حمله اسفندماه سال گذشته افراد مسلح با قمه به ایستگاه قطار شهر کونمینگ در چین نیز دستکم 33 نفر کشته و 130 نفر زخمی شدند.

تروریست های مسلح به چاقو و تبر ماه جاری نیز به ایستگاه پلیس، ادارات دولتی و وسایل نقلیه در منطقه ˈشاچهˈ در غرب چین حمله کردند و در این حمله ده ها غیرنظامی از دو نژاد ˈاویغورˈ و ˈهانˈ کشته و زخمی شدند.

آساق**1611
کد N450443

وبگردی