آفتاب

آلمان: راه‌حل سیاسی برای بن‌بست شرق اوکراین دور از دسترس است

آلمان: راه‌حل سیاسی برای بن‌بست شرق اوکراین دور از دسترس است

وزیر امور خارجه آلمان پیش از شرکت در نشست با همتایان خود از اوکراین، روسیه و فرانسه در برلین اعلام کرد، دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای بن‌بست شرق اوکراین دور از دسترس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفت:‌ اوضاع در اوکراین همچنان دشوار و پیچیده است.

وی ادامه داد: اخباری که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد پایان درگیری‌ها بسیار دور از دسترس است. مردم همچنان در شرق اوکراین کشته می‌شوند و خبری از آتش‌بس نیست. دستیابی به یک راه‌حل سیاسی نیز بسیار دور از دسترس است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین ابراز امیدواری کرد، تلاش‌ها با هدف ورود کاروان کمک‌های بشردوستانه روسیه به اوکراین موفقیت‌آمیز باشد.

دویچه وله گزارش داد، در آستانه دیدار اضطراری وزیران خارجه روسیه و اوکراین در برلین، نبردهای شرق اوکراین بویژه در دونتسک و لوهانسک شدت گرفته است.

اشتاین‌مایر نسبت به خطر بروز جنگ میان روسیه و اوکراین هشدار داد و گفت: اگر مراقب نباشیم درگیری بی‌واسطه‌ای می‌تواند میان نیروهای نظامی روسیه و اوکراین روی دهد. به گفته‌ وزیر امور خارجه آلمان، باید هر طور شده از چنین رویدادی جلوگیری کرد.

اشتاین‌مایر افزود، خبرهای تازه‌ای که از شرق اوکراین می‌رسد، نشان می‌دهد که اوضاع می‌تواند وخیم‌تر شود. وی تصریح کرد که باید هر چه زودتر راهی برای برون‌رفت از بحران اوکراین پیدا شود.

وزیر خارجه آلمان خاطر نشان کرد که موضوع یافتن راه‌حلی برای آتش‌بس پایدار در شرق اوکراین در کانون این گفت‌وگوها قرار دارد. به گفته اشتاین‌مایر، یکی دیگر از مسائل مهم این مذاکرات یافتن چارچوبی برای کنترل مرزی موثر در این منطقه بحرانی است.

انتهای پیام

کد N450437

وبگردی