آفتاب

حمله هکرهای هندی به پاکستان

حمله هکرهای هندی به پاکستان

دهلی نو - ایرنا - هکرهای هندی پایگاه اینترنتی راه آهن پاکستان را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های جمعی در هند روز یکشنبه اعلام کردند یک گروه از هکر هندی با نام ˈارتش اژدهای سیاهˈ در حمله سایبری سایت رسمی سازمان راه آهن پاکستان را هک کردند.

این گروه پس از هک کردن وب سایت رسمی راه آهن پاکستان، بر روی صفحه اول آن پیامی خطاب به شهروندان پاکستانی منتشر کرد.

تایمزاو ایندیا نوشت: دراین پیام آمده ˈ پاکستان طی سال های گذشته در کشمیر اقدامات زیادی از جمله خونریزی و خشونت انجام داده است.ˈ

این منبع افزود: وب سایت های دولتی زیادی در هند توسط هکرهای پاکستانی هک شده اند و این حمله سایبری جوابی به این اقدامات پاکستان بوده است .

گروه هکرهای هندی با بیان این که اسلام و مسلمانان را دوست می دارند اما با دولت پاکستان دشمن هستند، اخطار داده که قصد دارد به وب سایت های سازمان تولید نیرو و بانک های پاکستان نیز حمله کند.

این خبر درحالی منتشر می شود که هند و پاکستان در روزهای اخیر شصت و هشتمین سالگرد استقلال خود را جشن گرفتند.

در دهلی نو مقام های هندی از جمله نخست وزیر این کشور پاکستان را به حمایت از گروه های تروریستی و ادامه سیاست ˈجنگ طلبانهˈ متهم کردند.

وزارت دفاع هند نیز روز چهارشنبه گذشته درگزارش سالانه خود آنچه را رویکرد گزینشی پاکستان در مقابله با گروه های تروریستی خواند، مورد انتقاد قرار داد.

همزمان با جنگ لفظی و هکری بین دو کشور، ˈعبدالبسیط ˈ سفیر پاکستان در دهلی نو حمایت معنوی و دیپلماتیک کشورش از جنبش آزادی مردم کشمیر را مورد تاکید قرار داد.

با این حال کشمیر مهمترین موضوع مورد مناقشه بین هند و پاکستان از زمان استقلال دو کشور در سال 1947تاکنون باقی مانده و علیرغم وقوع سه جنگ خونین حل نشده است.

آساق * 5 * 1519 * 267 *
کد N449943

وبگردی