آفتاب
با تأکید بر استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب مختلف؛

کاشانی: افراد مشکوک‌التابع باید تعیین تکلیف شوند

کاشانی: افراد مشکوک‌التابع باید تعیین تکلیف شوند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به تعیین تکلیف هویتی افراد در مناطق مرزی تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر کاشانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در ابتدا از دستگاه امنیتی استان سیستان و بلوچستان جهت آزادی شمشیرباز گروگان گرفته شده تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: جنایت اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی و حامیان جنایتکارشان در نوار غزه و کشتار و قتل عام بیرحمانه کودکان، زنان و مردان بی‌گناه و بی‌پناه فلسطین را محکوم می‌کنم و ان‌شاألله مقاومت مردم غزه مجددا شکستی سهمگین به جنایتکاران صهیونیسم تحمیل خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام از هیچ ترفندی برای دشمنی خود با مسلمانان رویگردان نیستند بهترین حربه برای این اقدامات وحدت واقعی و عملی بین مسلمانان جهان است. باید از مسائلی که موجب کدورت و اختلاف می‌شود پرهیز کرد و به بزرگان فرق اسلامی که چه در گذشته و چه در حال مورد اهمیت هستند احترام بگذاریم.

کاشانی یکی از مشکلات بزرگ دنیای اسلام را تندروی، افراط و برداشت‌ها نادرست دانست و تصریح کرد: رواج این تفکرات و اعمال غیرانسانی و برخلاف موازین شرعی بیشترین آسیب را به اسلام می‌زند.

این نماینده مجلس با اشاره به نام‌گذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: توجه ایشان به بحث فرهنگ به عنوان زیرساخت توسعه کشور و عامل موثر در برون‌رفت از مسائل و مشکلات در همه زمینه‌ها نشان از اشراف بالای ایشان در همه مباحث کشوری را دارد.

وی همچنین با تأکید بر ایجاد سهمیه ویژه اشتغال برای حوزه انتخابیه خود، گفت: در صورتی که برنامه‌ریزی عملی برای اشتغالزایی و توسعه مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی انجام نشود آثار زیان‌باری بر چهره و پیشانی استان سیستان و بلوچستان خواهد گذاشت.

نماینده مردم زاهدان همچنین با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: برنامه‌ریزی صحیحی و اختصاص 100 درصد اعتبارات عمرانی می‌تواند چاره ساز برون‌رفت از وضع کنونی باشد و توسعه همه جانبه به خصوص توسعه نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب یکی از ملزومات عزم ملی و مدیریت جهادی است که بدون مشارکت همه اقوام و مذاهب استان این توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

کاشانی همچنین به مشکلات زاهدان همچون تأمین آب و بحث هویتی مردم این استان اشاره کرد و گفت: افراد مشکوک‌التابعین باید تعیین تکلیف شوند و شناسنامه افراد نباید با سلایق شخصی ضبط گردد.

نماینده مردم زاهدان در پایان اظهار کرد: نباید هیچ فردی را بدون هویت رها کرد و متأسفانه در حال حاضر تعداد کثیری از افراد در مناطق مرزی ممنوع‌الخدمات هستند.

انتهای پیام

کد N449484

وبگردی