آفتاب

مردم "استیضاح‌کنندگان" را استیضاح می‌کنند!

 مردم "استیضاح‌کنندگان" را استیضاح می‌کنند!

آقای فرجی دانا تنها قوی ترین عضو کابینه دولت روحانی بلکه قوی ترین مدیری است که تاکنون وزارت علوم در طول تاریخ به خود دیده است و محروم کردن وزارت علوم از حضور مدیری تا این حد لایق و شایسته، ظلم به محیط های علمی است که از این نظر هم باید استیضاح کنندگان در صورت رای عدم اعتماد در آینده پاسخگوی تاریخ، مردم و جامعه دانشگاهی باشند.

فرارو- یک کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه چون فرجی دانا قوی ترین عضو کابینه است هدف تندروهای مجلس برای استیضاح قرار گرفته است گفت: نمایندگانی که رای مردم را با انتخاب دولت روحانی نادیده می گیرند و قصد انتقام از این انتخاب آنها را دارند منتظر استیضاخ خود از سوی مردم باشند و باید بدانند که تاوان اقدامات خود علیه دولت را در انتخابات آینده مجلس با نه قاطعانه مردم پس خواهند داد.

داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس در گفتگو با فرارو، درباره ادعای نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر علوم که این درخواست سیاسی نیست گفت: در سیاسی بودن استیضاح آقای فرجی دانا هیچ تردیدی نیست. این استیضاح یقینا در چارچوب روشنگری های ایشان از آنچه در دولت گذشته بر وزارت علوم رفته قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استیضاح کنندگان نسبت به افشاگری های از عملکرد دولت سابق و قطع منافع شخصی و گروهی افراد در وزارت علوم و قرار دادن این وزارتخانه در ریل درست و قانونی دلخور هستند گفت: ترکیب امضا کنندگان طرح استیضاح آقای فرجی دانا خود نشان می دهد که چه تفکری پشت این استیضاح قرار دارد.

این استاد دانشگاه افزود: اکثر نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر علوم را طیف حامیان محمود احمدی نژاد و دولت گذشته تشکیل می دهند و به هر حال آنها منافع خاص سیاسی و جناحی دارند که در چارچوب این منافع حاضر نیستند که مردم در جریان واقعیت های دولت گذشت قرار گیرند.

قنبری ادامه داد: ایستادگی وزیر علوم در برابر اعطای بورسیه های غیر قانونی که در دولت گذشته داده شد و گفته می شود جمعی از همین نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح و یا فرزندانش جزو آن هستند، امضا کنندگان طرح استیضاح را ناراحت کرده و آنها را به انتقام گیری واداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه استیضاح طلبان تنها به دنبال انتقام از وزیر علوم نیستند گفت: این تعداد از نمایندگان نه تنها به دنبال انتقام از وزیر علوم و آقای روحانی بلکه به دنبال انتقام از مردم به دلیل انتخابشان در 24 خرداد سال گذشته و پایان دادن به 8 سال حاکمیت ناکارآمد هستند.

وی افزود: در همین راستا این دسته از نمایندگان و همفکرانشان در طول یکسال گذشته تلاش کردند به هر شکل ممکن دولت را به چالش بکشند و برای دولت بحران آفرینی کنند تا به نوعی دولت در همان ابتدای کار زمین گیر شود.

وی افزود: قابل پیش بینی بود تندروهای مجلس برای سنگ اندازی در مسیر دولت به استیضاح وزرای دولت روی بیاورند.

قنبری گفت: همین که نزدیک به یکسال استیضاح یکی از وزرای دولت را عقب انداختند نشان از خویشتنداری آنها بود که البته دلیلش هم مشخص بود حمایت و پشتیبانی است که تاکنون مردم از دولت نشان داده اند اما چون رای و نظر مردم برای این دسته از به اصطلاح نمایندگان مردم اهمیتی ندارد مقابله با دولت را به فاز استیضاح کشانده اند.

این نماینده سابق مجلس درباره اینکه چرا فرجی دانا هدف نخست تندروهای مجلس قرار گرفته است گفت: آقای فرجی دانا به چند دلیل هدف استیضاح کنندگان قرار گرفته است اولین دلیل این است که برای این طیف سیاسی وزارت علوم جایگاه حساسی دارد به همین دلیل هم در 8 سال گذشته نیروهای خود را به طور غیر قانونی یا طریق جذب در ستاد یا پذیرش هیات علمی وارد ساختار این وزارتخانه کرده اند.

قنبری افزود: بر این اساس قاطعیت آقای فرجی دانا در برخورد با اقدامات غیر قانونی گذشته، منافع تندروها را که در 8 سال گذشته بخشی از آنها به وزارت علوم رسوخ کرده بودند را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تلاش برای بازگرداندن استقلال دانشگاه و همچنین بازگرداندن اساتیدی که در دولت گذشته به طور غیر قانونی ممنوع التدریس شده اند و یا لغو منع تحصیل برای دانشجویان از جمله عواملی است که باعث شد تندروهای مجلس را به استیضاح وزیر علوم وا داشت.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه فرجی دانا قوی ترین عضو کابینه روحانی است گفت: آقای فرجی دانا ظرف همین مدت زمان کمتر از یکسالی که بر مسند وزارت علوم تکیه زده اند نشان داده اند که قوی ترین عضو کابینه دولت محسوب می شود و همین نقاط قوت و کارنامه درخشان او است که طرح استیضاحش را تهیه و تنظیم کرد.

وی با بیان اینکه این نمایندگان با این اقدامات علیه دولت اندک پایگاه خود را هم در میان مردم از دست می دهند گفت: نمایندگانی که رای مردم را با انتخاب دولت روحانی نادیده می گیرند و قصد انتقام از این انتخاب آنها را دارند منتظر استیضاخ خود از سوی مردم باشند و باید بدانند که تاوان اقدامات خود علیه دولت را در انتخابات آینده مجلس با نه قاطعانه مردم پس خواهند داد.

قنبری در خاتمه گفت: آقای فرجی دانا تنها قوی ترین عضو کابینه دولت روحانی بلکه قوی ترین مدیری است که تاکنون وزارت علوم در طول تاریخ به خود دیده است و محروم کردن وزارت علوم از حضور مدیری تا این حد لایق و شایسته ظلم به محیط های علمی است که از این نظر هم باید استیضاح کنندگان در صورت رای عدم اعتماد در آینده پاسخگوی تاریخ، مردم و جامعه دانشگاهی باشند.
کد N448859

وبگردی