آفتاب

وزیر اول اسکاتلند: اظهارات تونی ابوت توهین آمیز است

وزیر اول اسکاتلند: اظهارات تونی ابوت توهین آمیز است

وزیر اول اسکاتلند، سخنان نخست وزیر استالیا را درباره استقلال اسکاتلند، "احمقانه، ریاکارانه و توهین آمیز" توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الکس سالموند، وزیر اول اسکاتلند این اظهارات را پس از مصاحبه تونی ابوت، نخست وزیر استالیا با روزنامه تایمز مطرح کرد. تونی ابوت گفته بود: بسیار سخت است که تصور کنیم یک اسکاتلند مستقل چگونه می‌تواند به جهان کمک کند. آن کسانی که می‌خواهند شاهد تجربه انگلیس باشند دوستدار عدالت و یا آزادی نیستند.

وزیر اول اسکاتلند در واکنش به این سخنان گفت: این حرف‌ها برای رای دهندگان اسکاتلندی که قرار است 18 سپتامبر به پای صندوق‌های رای بروند بسیار توهین آمیز است.

در همه پرسی ماه سپتامبر سوال بلی / خیر پرسید می‌شود: آیا اسکاتلند باید کشور مستقلی باشد؟

دولت اسکاتلند بر این باور است که اتحاد 300 ساله با بریتانیا دیگر پاسخگوی نیازهایش نیست اما دولت انگلیس با این اقدام مخالف است و می‌گوید که بریتانیا یکی از موفق‌ترین اتحادها را دارد.

تونی ابوت در مصاحبه با تایمز گفت: آنچه مردم اسکاتلند قرار است انجام دهند، مساله آنهاست و ما نمی‌توانیم به آن‌ها بگوییم که چه کاری انجام دهند. اما ما به عنوان دولت بریتانیا، به عنوان یک ناظر از راه دور، بسیار سخت است که تصور کنیم اسکاتلند چگونه می‌خواهد به جهان کمک کند.

الکس سالموند، وزیر اول اسکاتلند در مصاحبه با بی‌بی سی گفت: اظهارات ابوت بسیار ریاکارانه است چرا که استقلال ما هیچ آسیبی به استرالیا وارد نمی‌کند. در واقع آن‌ها احمق هستند و این از طرز گفتار او مشخص است. او می‌گوید که مردم اسکاتلند که از استقلال حمایت می کنند دوستدار آزادی و عدالت نیستند اما من می‌گویم که روند استقلال خود آزادی و عدالت است.

وزیر اول اسکاتلند در ادامه تاکید کرد: همه پرسی استقلال اسکاتلند مدل دموکراتیک است و اظهارات آقای ابوت برای اسکاتلندی‌ها بسیار توهین آمیز است.

انتهای پیام

کد N448836

وبگردی