آفتاب

طاهر القدری ضرب‌الاجل 48 ساعته برای نواز شریف تعیین کرد

طاهر القدری ضرب‌الاجل 48 ساعته برای نواز شریف تعیین کرد

روحانی اپوزیسیون دولت اسلام‌آباد ضرب‌الاجل 48 ساعته برای نخست‌وزیر این کشور و انحلال دولت‌های محلی و فدرال معین کرده و گفته در صورتی که دولت خود را تسلیم نکند، نمی‌تواند حامیانش را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، طاهر القدری، روحانی اپوزیسیون دولت اسلام آباد و رهبر حزب تحریک عوامی پاکستان در جریان خطابه خود برای حامیانش در اسلام‌آباد یک بار دیگر به مردم گفت که از خانه‌هایشان بیرون بیایند و به کمپین وی بپیوندند.

این روحانی اپوزیسیون همچنین گفت: رعنا ثناءالله، وزیر سابق دادگستری سابق ایالت پنجاب پاکستان پیشتر قصد داشت تا ظرف 24 ساعت کشور را ترک کند.

وی ادامه داد: پرسنل امنیتی هشدار دادند در صورتی که این مقام مسئول یا هر کس دیگری متهم شده باشد که کشور را ترک کند تحت پیگرد قرار می‌گیرد. دولت فدرال تصمیم گرفته که فعالیت‌های تروریستی را علیه من انجام دهد و نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان بزرگترین تروریست در جهان محسوب می‌شود. هشدار می‌دهم در صورتی که هر گونه اقدام تروریستی از جانب دولت نواز شریف صورت گیرد مسئولیت کامل آن تنها برعهده دولت اسلام آباد خواهد بود.

طاهر القدری در جریان این خطابه که در راهپیمایی انقلاب روز شنبه برگزار شد، منشوری 10 بخشی از خواسته‌ها و انتظارات ملت پاکستان را مطرح کرده و خواستار تشکیل یک دولت ملی و استعفای نواز شریف و شهباز شریف، سروزیر ایالت پنجاب شد.

وی همچنین دستور کاری را شامل احیای قانون و حقوق مربوط به قانون اساسی برای مردم با توجه به ضروریات زندگی اقشار مختلف جامعه پاکستان از جمله تامین غذا، پناهگاه، شغل، آموزش و بهداشت ارائه کرد.

این روحانی مبارز اعلام کرد که دولت ملی باید با تروریسم وافراط گرایی در جامعه و فساد در اقشار مختلف دولت پاکستان از جمله سیاستمداران، مقابله کند و تاکید کرد که هیچ منع آمد و شدی نباید در کشور صورت گیرد و تنها سیستم مورد انتخاب و پذیرش برای پاکستان یک نظام دموکراتیک است.

طاهر القدری سپس پیشنهاد تشکیل دولت ملی را برای انجام اصلاحات انتخاباتی و تضمین در انعطاف‌پذیری قدرت در کشور مطرح کرد و به حمایت از حقوق اقلیت‌ها در کشور پرداخت.

وی همچنین خواستار پایان بخشیدن به خشونت‌های فرقه‌گرایی در کشور شده و اعلام کرد که باید متمم‌هایی در قانون اساسی برای تضمین این مساله که تمام افراد در فرقه‌های مختلف در آرامش زندگی می‌کنند، اضافه شود.

طاهر القدری همچنین در بسیاری از بخش‌های سخنرانی خود اعلام کرد که بهتر از عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان فعالیت می‌کند و راهکار بهتری را دارد و در بسیاری از همین سخنرانی هیچ اشاره‌ای به نام عمران خان نکرد و افزود: من در کنار مردم پاکستان زندگی می‌کنم و در نهایت در همین کشور می‌میرم. ما تا زمانی که راهپیمایی انقلاب به نتیجه نرسد هیچ کجا نمی‌رویم.

در جریان سخنرانی این روحانی برای حامیانش در اسلام آباد تیم امنیتی وی مردی را مسلح به یک تفنگ دستگیر کرده و این مساله را به این روحانی ابلاغ کردند.

این روحانی در پایان سخنرانی خود گفت: یک مرد مسلح وارد جمعیت شده تا یک اقدام تروریستی را انجام دهد اما ماموران امنیتی وی را دستگیر کردند. من به آن‌ها دستور دادم تا این مرد را مورد ضرب و شتم قرار ندهند و او را به روی سن بیاورند.

پس از آنکه این مرد به روی سن آمد طاهر القدری به وی گفت، که اسلحه را به سمتش گرفته و شلیک کند اما این مرد این اقدام را انجام نداد.

انتهای پیام

کد N448746

وبگردی