آفتاب

ارتش آمریکا از ۹ حمله هوایی به شمال عراق خبر داد

ارتش آمریکا از ۹ حمله هوایی به شمال عراق خبر داد

خبرگزاری تسنیم:

ارتش آمریکا از وقوع ۹ حمله هوایی جنگنده های خود به نزدیک سد موصل و شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرماندهی مرکزی آمریکا که خاورمیانه و آسیای مرکزی را تحت پوشش خود دارد، در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های آمریکایی 9 حمله را به نزدیک شهر اربیل و سد موصل در تلاش برای کمک به نیروهای پیشمرگه کرد به منظور بازپس گیری این سد از دست گروه مسلح داعش صورت دارند.
در این بیانیه آمده است: جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین چهار نفربر زرهی، هفت خودروی مجهز به سلاح، دو خودروی هموی و یک خودروی زرهی را منهدم یا از کار انداختند.
این بیانیه افزود: حملات هوایی یاد شده برای حمایت از تلاش های انسانی در عراق و همچنین محافظت از پرسنل و تاسیسات آمریکایی صورت گرفته است.
براساس این بیانیه، همه هواپیماها سالم مناطق بمباران خود را ترک کردند.
سرتیپ عبدالرحمن الکورینی از نیروهای پیشمرگه کرد پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفته بود که این نیروها توانستند با پشتیبانی هوایی آمریکا بخش شرقی سد موصل را بازپس بگیرند.
وی افزود: ما چند عنصر داعش را کشتیم. همچنان پیشروی می کنیم و انتظار می رود که در ساعت های آینده اخبار مسرت بخشی اعلام کنیم.
شاهدان عینی گفتند: این حملات هوایی شنبه صبح زود آغاز و تا بعد از ظهر ادامه داشت.
گروه داعش در هفتم ماه اوت جاری توانستند سد موصل را به کنترل خود درآورند.
درحالی که آمریکا هدف از حملات محدود هوایی خود به شمال عراق را درراستای کمک های بشردوستانه به آوارگان در شمال عراق و جلوگیری از بروز نسل کشی احتمالی دانسته است، شماری از کارشناسان و تحلیلگران هدف اصلی آمریکا را در وهله اول محافظت از مشاوران آمریکایی مستقر در اربیل و سپس منافع نفتی خود در منطقه کردستان عراق توصیف کرده اند.

4949

کد N448421

وبگردی