آفتاب

گفت‌و‌گوی تلفنی پوروشنکو با مرکل و بایدن در مورد اوضاع اوکراین

گفت‌و‌گوی تلفنی پوروشنکو با مرکل و بایدن در مورد اوضاع اوکراین

یکی از سخنگویان دولت آلمان گفت: صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری اوکراین در تماسی تلفنی توافق کردند که باید ارسال تسلیحات به جدایی طلبان شرق اوکراین متوقف شده و دو طرف درگیر در مورد حصول آتش‌بس به توافق برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "اشتفاین زایبرت"، سخنگوی دولت برلین در بیانیه‌ای با اشاره به این مساله که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از مسکو انتظار دارد تا اقدامی را برای این مساله انجام دهد، گفت: موضوع اصلی مذاکرات میان مرکل و پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین گزارشی‌هایی مورد تایید از جانب جدایی طلبان شرق اوکراین درباره دریافت تانک از روسیه و آموزش مبارزان در داخل خاک روسیه است.

وی ادامه داد: مرکل و پوروشنکو توافق کردند که ارسال تسلیحات باید در نهایت متوقف شده و دو طرف درگیر در اوکراین به توافق دست یابند.

یکی از رهبران جدایی‌طلب شرق اوکراین در پیامی ویدئویی که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که جدایی طلبان مبارزانی آموزش دیده در روسیه و یکسری تجهیزات نظامی جدید را دریافت کردند.

در همین حال کاخ سفید نیز گزارش داد: جو بایدن در تماسی تلفنی با پوروشنکو توافق کرد که فعالیت‌های نظامی روسیه در شرق اوکراین برخلاف تمایل برای ارتقا و بهبود اوضاع انسانی در این منطقه است.

کاخ سفید همچنین در این بیانیه آورده است: بایدن و پوروشنکو توافق کردند که ارسال و عبور تجهیزات نظامی روسیه از طریق مرز به اوکراین و تداوم ارسال تجهیزات پیشرفته به جدایی طلبان باعث بهبود اوضاع انسانی در شرق اوکراین نمی‌شود. این دو همچنین بر حمایت خود از یک قعطنامه دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به بحران در شرق اوکراین تاکید کرده و از روسیه خواستند تا در این مذاکرات وارد شود.

انتهای پیام

کد N448389

وبگردی