آفتاب

نواب: رئیس قوه‌قضاییه در مبارزه با فساد درون قوه‌ای و برون قوه‌ای بسیار جدی است

نواب: رئیس قوه‌قضاییه در مبارزه با فساد درون قوه‌ای و برون قوه‌ای بسیار جدی است

یک فعال سیاسی در ارزیابی از عملکرد آیت‌الله آملی لاریجانی در دوره نخست ریاست بر قوه قضاییه اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه در مبارزه با فساد درون قوه‌ای و برون قوه‌ای بسیار جدی است.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تمدید حکم آملی لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضاییه برای یک دوره دیگر با بیان اینکه آملی لاریجانی فردی بسیار متدین است، گفت: آقای آملی لاریجانی به قدری متدین است که زمانی که بحث ریاست ایشان بر قوه قضائیه مطرح شد بسیاری معتقد بودند که ایشان نباید با این میزان تدینی که دارند ریاست این قوه را عهده‌دار شوند.

وی با بیان اینکه برخی دیگر می گویند آقای لاریجانی فداکاری کرده که ریاست قوه قضاییه را بر عهده گرفته، گفت: اگر هم که ایشان تجربه مدیریتی عالی نداشتند در پنج سال اخیر توانستند این موضوع را جبران کنند.

این فعال سیاسی در ارزیابی عملکرد آملی لاریجانی در دوره نخست ریاست بر قوه قضاییه با بیان اینکه عملکرد گذشته ایشان کمتر از دیگران نبوده است، اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه در مبارزه با فساد درون قوه‌ای و برون قوه‌ای بسیار جدی بوده و هست و در هماهنگی ها مختلف با قوای دیگر نیز از آمادگی بالایی برخوردار است.

نواب اضافه کرد: یکی از خطرات قوه قضاییه این است که گاهی اوقات واسطه‌های بسیار خطرناکی حضور پیدا می‌کنند که خوشبختانه آقای آملی لاریجانی در شناختن حواشی و انتخاب کردن افراد پاک در اطراف خود بی‌نظیر عمل کرده است.

وی در پایان به اولویت‌های مورد توجه قوه قضاییه در دوران جدید ریاست آملی لاریجانی اشاره کرد و گفت:‌ رئیس قوه قضاییه باید به اولویت‌هایی که مقام معظم رهبری در حکم تمدید این سمت بر آنها تأکید داشته‌اند توجه کنند و مبارزه با فساد و رشوه و همچنین همگرایی بیشتر با سایر قوا را مورد توجه خود قرار دهند.

انتهای پیام

کد N448386

وبگردی