آفتاب
ولادیمیر ژیرینوفسکی:

به پوتین عنوان امپراتور روسیه داده شود

به پوتین عنوان امپراتور روسیه داده شود

رئیس حزب لیبرال دمکرات روسیه پیشنهاد کرد این کشور به نظام سیاسی پیشین خود بازگردد و به "ولادیمیر پوتین" نیز به جای رئیس جمهور عنوان امپراتوری داده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه وطن ترکیه، "ولادیمیر ژیرینوفسکی" رئیس حزب لیبرال  دمکرات روسیه خواستار اعطای لقب "امپراتور" به رئیس جمهوری این کشور شد. وی که در جمع نمایندگان حزب حاکم روسیه در شبه جزیره کریمه سخن می گفت خواستار بازگشت کشور به سیستم سیاسی پیش از انقلاب اکتبر شد.

به اعتقاد این سیاستمدار راستگرای روسیه نظام جمهوری مناسب این کشور نبوده و باید با بازگشت به سیستم امپراتوری زمینه پیشرفت و توسعه بیشتر فراهم شود. این در حالی است که پوتین در واکنش به این اظهارات آن را اظهار نظر شخصی ژیرینوفسکی خواند و گفت این رویکرد مغایر با موضع رسمی روسیه است.

ژیرینوفسکی پیشتر نیز اعتراضات میدان استقلال کی یف را که به سرنگونی دولت "ویکتور یانوکوویچ" انجامید، برنامه گسترده آمریکا عنوان کرد که با کمک عوامل جاسوسی اش به اجرا درآمده است. وی هدف این طرح ضد روسی را جنگ افروزی در اروپا دانسته و معتقد است این اقدام برای این انجام می گرد که بودجه نظامی کشورهای اروپایی افزایش یابد.

کد N448094

وبگردی