آفتاب

تحرکات داعش در بغداد با بهره گیری از تونلها و کانالهای زیر زمینی/همسویی بعثی-تکفیری

تحرکات داعش در بغداد با بهره گیری از تونلها و کانالهای زیر زمینی/همسویی بعثی-تکفیری

تروریست های تکفیری با بهره گرفتن از تونلها و کانالهای زیر زمینی به نیروهای امنیتی عراق یورش می برند و در این میان نظامیان رژیم سابق به آنها کمک می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: تروریستهای داعش به طور زیر زمینی در بغداد فعالیت می کند و نظامیان وابسته به رژیم صدام به آنها کمک می کنند.

این منابع بیان کردند: داعش در نزدیکی مناطق شیعه نشین در بغداد فعالیت می کند و عوامل انتحاری وابسته به داعش دستوراتی برای حملات به مساجد، مدارس و بازارها برای فرار دادن شیعیان دریافت کرده اند.

به گفته این منابع، افسران نظام بعث منحل در جابجایی تروریستها و مواد منفجره از طریق شبکه های زیر زمینی آب آشامیدنی و تونلهای بغداد به تروریست ها یاری می رسانند به ویژه که برخی از تونلها بیش از بیست سال قبل ساخته شده اند و از آن به عنوان روزنه های فرار معاونان صدام یاد می شود.

منابع عراقی بیان کردند: این تونلها از استان الانبار شروع و به بغداد می رسد. داعشی ها بدون کمک عوامل نظام بعث منحل نمی توانند تحرکی انجام دهند.داعشی ها در جرف الصخر در وادی الفرات حضور دارند و تعداد آنها بیش از 500 نفر است و از تونلها و کانالهایی که با گیاهان پوشیده شد است بهره می برند.

به گفته این منابع تروریستهای داعش  از قبایل سنی برای حرکت به سوی بغداد استفاده می کند.دولت عراق تاکنون اقدامات زیادی برای کشف تونلها داعش انجام داده است.

کد N448090

وبگردی