آفتاب

تاکید کرزای بر اعلام نتیجه انتخابات طبق زمان مشخص/ نهایی شدن طرح دولت وحدت ملی افغانستان

تاکید کرزای بر اعلام نتیجه انتخابات طبق زمان مشخص/ نهایی شدن طرح دولت وحدت ملی افغانستان

اعلام اسامی اعضای کمیته وحدت ملی، نهایی شدن طرح دولت وحدت ملی افغانستان و تاکید کرزای بر اعلام نتیجه انتخابات طبق زمان مشخص از جمله تحولات مهم این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغان، حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با تعدادی از اساتید دانشگاههای مرکزی این کشور با اشاره به اینکه این کشور باید تا 15 روز آینده رئیس جمهور و حکومت جدید داشته باشد، بر اعلام نتیجه انتخابات طبق زمان مشخص تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به توافق دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواستار مشخص شدن نتیجه انتخابات به خاطر منافع مردم و تحکیم وحدت ملی در افغانستان شد.

خبر دیگر اینکه "فیض الله ذکی" سخنگوی  اشرف‌ غنی احمدی زی با اشاره به نهایی شدن طرح دولت وحدت ملی افغانستان و ایجاد پست ریاست اجرایی در نشست کمیته مشترک ستادهای انتخاباتی عبدالله و احمدزی تاکید کرد که رئیس جمهور آینده افغانستان در نخستین فرمان خود ایجاد پست اجرایی را اعلام می کند و پس از 2 سال لویه جرگه تشکیل شده و سمت نخست وزیری تایید می شود.

در همین رابطه اسامی اعضای كميته حكومت وحدت ملی که وظیفه‌ آن مشخص ساختن جزئیات حکومت وحدت ملی است، با 30 عضو از هر دو ستاد انتخاباتی اعلام شد.

تیم های دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به منظور ارائه تعریفی مشخص از صلاحیت‌ های رئیس شورای اجرایی و ساختار دولت وحدت ملی اواسط هفته گذشته رسما کار خود را آغاز کردند.

کمیسیون مشترکی از 30 عضو دو ستاد انتخاباتی تشکیل شده که هدف از ایجاد آن گفتگو بر سر جزئیات توافقنامه اخیر میان دو نامزد و تشکیل دولت وحدت ملی است. نام این کمیسیون نیز برگرفته از نام دولتی است که قرار است در آینده به وجود بیاید: وحدت ملی.

پانزده تن از اعضای این کمیته از ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی هستند و پانزده فرد دیگر مربوط به ستاد انتخاباتی تحول و تداوم.

اسامی اعضای تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی در کمیته مشترک عبارتند از:

حاجی دین محمد، حنیف اتمر، فیض الله ذکی، فرخنده زهرا نادری، اسدالله سعادتی، شاه گل رضایی، وحیدالله سباوون، گلاب منگل، هیلی ارشاد، حکمت کرزی، فریدون الهام، شير بهادری، قمرالدین شینواری، جنرال دین محمد جرئت و خالد فاروقی.

اسامی اعضای تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله در کمیته مشترک نیز عبارتند از:

محمود کرزای، حبیبه سرابی، سید آغا حسین سانچارکی، محمد ناطقی، فوزیه کوفی، سردار رحمان اوغلی، سید حسین عالم بلخی، فرهاد عظیمی، میرویس یاسینی، نور اکبری، امان الله زدران، نورالحق علومی، سید انور، خالد پشتون و ستار مراد.

خبر دیگر اینکه عطا محمد نور والی بلخ تاکید کرد اگر در بررسی آرا تقلب گسترده صورت گرفته باشد نتیجه این بررسی را نخواهد پذیرفت و دست به قیام های مدنی بزرگ می زند.

کد N447819

وبگردی