آفتاب

کمیساریای پناهندگی سازمان ملل: اوضاع عراق اخراج منافقین را با مشکل مواجه کرد

کمیساریای پناهندگی سازمان ملل: اوضاع عراق اخراج منافقین را با مشکل مواجه کرد

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنش‌های عراق بر فرایند نقل‌ و انتقال اعضای گروهک منافقین از عراق تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بیانیه با اشاره به وخامت اوضاع امنیتی عراق افزود: تأثیر این اوضاع بر تلاش‌های کمیساریای پناهندگان و هیات نمایندگی سازمان‌ملل در عراق جهت انتقال ساکنین پیشین کمپ اشرف به خارج از عراق که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده، نگران‌کننده است.

این بیانیه با اشاره به حملات پیشین به مقر منافقین در عراق می‌افزاید: تشدید درگیری‌ها در عراق ساکنین کمپ موقت لیبرتی را در معرض افزایش خطرات امنیتی قرار می‌دهد.

بنابر گزارش کانون هابیلیان، به همین مناسبت کمیساریای پناهندگان سازمان‌ملل بار دیگر از کشورها خواست با پذیرش اعضای گروهک تروریستی منافقین در عراق به کشورهای خود یک راه‌حل طولانی‌مدت به این معضل ارائه دهند.

این بیانیه افزود: اگر راه‌حل‌های طولانی‌مدت در کم‌ترین زمان ممکن ارائه نشد، انتقال این افراد به یک اردوگاه موقت که از آن‌جا به کشورهای ثالث منتقل شوند ضروری است.

کمیساریای عالی سازمان‌ملل در امور پناهندگان هم‌چنین از کشورهایی که تعدادی از اعضای منافقین را به کشور خود راه داده‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N447505

وبگردی