آفتاب
دربدو ورود اشتاین مایر به بغداد عنوان شد:

تاکید آلمان بر اتحاد گروه های عراقی در مقابله با داعش

تاکید آلمان بر اتحاد گروه های عراقی در مقابله با داعش

برلین - ایرنا - وزیر امورخارجه آلمان بر مبارزه همه جانبه با گروهک تروریستی داعش تاکید کرده و خواستار اتحاد همه اقشار و گروه های سیاسی و مذهبی در عراق در این رابطه شد.

به گزارش ایرنا،ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ که به منظور ملاقات با مقام های سیاسی عراق از جمله نخست وزیر جدید این کشور و همچنین رییس اقلیم کردستان عراق به این کشور سفر کرده است،روز شنبه در بدو ورود به بغداد،در گفت و گویی خاطرنشان کرد: تصاویر منتشر شده از قتل عام مردم در شهرهای مختلف عراق شوک آور بوده و انزجار عمومی نسبت به تروریست ها را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان از بغداد،اشتاین مایر با بیان اینکه یک باند تروریست و قاتل تلاش می کند تا عراق را به زیر سلطه خود درآورد،گفت: در ملاقات های خود با حیدر العبادی و مسعود بارزانی که در بغداد و اربیل انجام خواهد شد،درخصوص ارسال کمک های بشر دوستانه و همچنین نحوه ارائه تجهیزات نظامی برای مقابله با این گروه تروریستی تبادل نظر خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه آلمان باردیگر هشدار داد که درصورت عدم مقابله با تروریست های داعش و ادامه پیش روی آنان در منطقه، ممکن است آخرین لنگر صلح و ثبات در عراق ( منطقه کردستان) نیز سقوط کند.

اشتاین مایر درخصوص انتخاب حیدرالعبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق نیز،گفت: انتخاب البعادی این امید بزرگ را ایجاد کرده است که نمایندگان گروه های مختلف در شکل گیری دولت آینده این کشور مشارکت داشته باشند.

در همین رابطه ˈمسعود بارزانیˈ، رییس اقلیم کردستان عراق در آستانه ملاقات با وزیر امورخارجه آلمان در گفت و گویی با نشریه فوکوس،از جامعه بین المللی خواست تا هرچه سریعتر نسبت به مسدود کردن منابع بین المللی این گروه تروریستی در خارج اقدام کنند.

بارزانی تاکید کرد: این گروه تروریستی از راه اخاذی و دزدی منابع نفت عراق روزانه 3 میلیون دلار درآمد دارد و در سرقت های اخیر از بانک های موصل و تکریت بالغ بر یک میلیارد دلار منابع بانکی را چپاول و در خارج از عراق ذخیره کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از آلمان انتظار داریم نه تنها با ارسال کمک های بشردوستانه ما را یاری کند بلکه با تامین اسلحه و تجهیزات نظامی مورد نیاز،کردها را در مقابله با گروه تروریستی داعش تقویت کند.

بارزانی تاکید کرد: ما نیازی به کمک سربازان خارجی نداریم زیرا جنگجویان شجاع به اندازه کافی داریم و فقط به سلاح ها و تجهیزات نظامی مدرن احتیاج داریم.

اروپام* 4*456*1701** 1337
کد N447436

وبگردی