آفتاب
رئیس جمهور :

صادرات نفت از جاسک استراتژیک‌ترین کار دولت است/ موفقیت دولت مدیون هدایت رهبری است

صادرات نفت از جاسک استراتژیک‌ترین کار دولت است/ موفقیت دولت مدیون هدایت رهبری است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در طول 12 ماه گذشته دولت تصمیم گرفت که از بحران های سخت عبور کند، گفت: یکی از استراتژیک ترین کارهای دولت این است که محل صدور نفت را متنوع کرده و جاسک را به عنوان مرکز دوم صادرات ایران تعیین کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با پژوهشگران و مدیران جهاد دانشگاهی در پژوهشگاه رویان با اشاره به نقش جهاد خودکفایی در مقاطع مختلف تاریخ کشور گفت: دیدیم که جهاد خودکفایی با شور و اشتیاق چگونه سلاح هایی را می ساخت و توانست در کنار ابزاری که داشتیم ما را در میدان جنگ یاری کند.

وی افزود: آن روز که به ما می گفتند تا چند روز دیگر یا چند هفته آینده اف چهارده ها کارآیی خود را از دست می دهند، جهاد خودکفایی بود که به ما روحیه می داد و به واسطه آن بود که توانستیم در جنگ با کمترین امکانات به مهمترین و بیشترین پیروزی ها دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: جهاد دانشگاهی از آن روز اول با تلاش و کوشش و فعالیت خود همواره راه را برای توسعه و تعالی کشور آماده کرده است.

روحانی با بیان اینکه خوشحالم روزی دیدار شما و اطلاع از دستاوردهایتان نصیبم شده که همراه است با آغاز سال دوم دولت تدبیر و امید، گفت: دولت کاری پرتلاش، خستگی ناپذیر، شبانه روزی، جهادی را با حضور و کمک، ایثار، صبر، حوصله و حمایت های فوق العاده مردم در همه زمینه ها آغاز کرده است، اگر موفق شویم به خاطر حضور مردم و هدایتهای رهبری بوده است و اگر جایی نقصی وجود دارد از ماست که هم دانش و هم توانمان محدود است.

وی افزود: در طول این 12 ماه دولت تصمیم گرفت از بحران های سخت عبور کند، بحران هایی که عبورش از دید برخی کارشناسان ناممکن بود، نامه هایی که بسیاری از اساتید و کارشناسان برایم نوشته اند به عنوان سند این ادعا موجود است.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی اساتید برایم نوشتند که چرا پایان سال 92 را اعلام کردید به عنوان سالی که تورم به زیر 32 درصد می رسد، چرا رئیس جمهور چیزی را اعلام کند که شدنی نیست، نامه نوشتند و گفتند مرحله دوم هدفمندی را انجام ندهید و اینکه طرح تحول سلامت را مطرح کردیم عده ای دلسوزانه نوشتند:"اینجا چاه ویل است". هر چه پول بریزید به جایی نخواهد رسید.

روحانی گفت: کار آنقدر سخت بود که حتی صاحبنظران باورشان نمی شد بتوان آن را انجام داد؛ وقتی اعلام کردم جاسک مرکز دوم صادرات نفت ایران شود نامه نوشتند که مگر اینها شدنی است، ما این تصمیم را گرفتیم و ان شاء الله به حول قوه الهی یکی از استراتژیک ترین کارهای دولت این است که محل صدور نفت را متنوع کند و صدور نفت محدود به یک اسکله آن هم از داخل تنگه هرمز نباشد.

وی افزود: البته می دانم این کار سخت است و سه تا چهار سال پشت سر هم باید زحمت بکشیم اما کار بسیار مهمی است، وقتی این کار انجام شد آن وقت خواهند نوشت چه کار عظیمی به دست ملت ایران انجام گرفت.

این خبر تکمیل می شود.

کد N446996

وبگردی