آفتاب
تحولات لیبی/

تظاهرات مردم لیبی در حمایت از پارلمان/ سفر نماینده سازمان ملل به طرابلس با هدف برقراری آتش بس

تظاهرات مردم لیبی در حمایت از پارلمان/ سفر نماینده سازمان ملل به طرابلس با هدف برقراری آتش بس

درخواست پارلمان لیبی از جامعه جهانی برای حمایت از شهروندان لیبی، تظاهرات مردم این کشور در حمایت از این پارلمان و سفر نماینده سازمان ملل به طرابلس باهدف برقراری آتش بس میان گروههای مسلح از اخبار لیبی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، به دنبال تشدید اوضاع امنیتی در لیبی اعضای پارلمان این کشور در نشست روز جمعه، با بیان اینکه جان مردم لیبی در خطر است، مداخله فوری جامعه جهانی را در حمایت از شهروندان و غیر نظامیان لیبیایی، خواستار شدند.

این در حالی است که صدها نفر از شهروندان لیبی در طرابلس، بنغازی و مصراته با برگزاری تظاهرات بر حمایت خود از پارلمان این کشور تأکید کردند.

شرکت کنندگان دراین تظاهرات همچنین اقدامات گروههای مسلح  از جمله گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به ریاست "خلیفه حفتر" را محکوم کردند.

گروههای مسلح نیز با حمله به شرکت کنندگان در این تظاهرات، آن را به خشونت کشیدند.

 این درحالی است که برخی منابع از برگزاری تظاهراتی دیگر از سوی مخالفان پارلمان لیبی در طرابلس و بنغازی خبر دادند.

شایان ذکر است در درگیریهای چند هفته اخیر در مناطق مختلف لیبی از جمله شهرهای طرابلس و بنغازی 300 نفر کشته و حدود 1000 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند که "برناردیو لیون" دیپلمات اسپانیایی و نماینده سازمان ملل در لیبی قرار است طی هفته جاری با هدف برقراری اتش بس میان گروههای مسلح در این کشور به طرابلس سفر کند.

کد N446987

وبگردی