آفتاب

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

منابع فلسطینی از زخمی شدن ده‌ها جوان فلسطینی در درگیری‌ با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع فلسطینی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رخ داد و نیروهای این رژیم با استفاده از گلوله جنگی و پلاستیکی و همچنین گلوه‌های صوتی و گاز اشک آور به تظاهرکنندگان در شهر "الخلیل" یورش بردند که موجب زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد.

همچنین ده‌ها فلسطینی دیگر به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار حالات خفگی شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین با استفاده از گلوله به تعدادی از روزنامه نگاران یورش بردند و ایاد حمد، روزنامه نگار فلسطینی را پس از مورد ضرب و شتم قرار دادن بازداشت کردند.

در بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری نیز 28 جوان فلسطینی با گللوه‌های جنگی نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

از سوی دیگر در شهر رام‌الله تظاهرات گسترده‌ای به دعوت از جنبش حماس و در حمایت از مقاومت فلسطین و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

تظاهرکنندگان از هیات مذاکره کننده فلسطینی خواستند تا از خواسته‌های فلسطینی‌ها و در راس آن‌ها بر داشتن محاصره از نوار غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی کوتاه نیایند.

در نابلس واقع در شمال کرانه باختری نیز تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از مقاومت برگزار شد. تظاهرکنندگان همچنین از سکوت جامعه جهانی در مقابل حملات علیه نوار غزه انتقاد کردند.

در همین راستا حدود هزار تن از مردم اردن با برگزاری تظاهرات در مرکز امان ضمن اعلام حمایت خود از مقاومت فلسطین خواهان لغو معاهده صلح با رژیم صهیونیستی شدند.

تظاهرکنندگان ضمن اعلام همبستگی خود با مردم غزه شعارهایی از جمله "سفارت اسرائیل نباید بر روی خاک اردن باشد" سر دادند.

همچنین 500 اردنی دیگر با برگزاری تظاهرات در غرب امان حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام کرده و شعارهایی از جمله "معاهده صلح وادی عربه باید لغو شود" و "اردن حامی مقاومت است" سر دادند.

انتهای پیام

کد N446977

وبگردی