آفتاب

تقدیر معاون دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان از موضع‌گیری ایران در قبال افغانستان

تقدیر معاون دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان از موضع‌گیری ایران در قبال افغانستان

معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده ویژه دبیرکل در امور افغانستان طی دیداری با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک از مواضع وزارت خارجه کشورمان و حمایت‌های ایران در قبال انتخابات افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز با یان کو بیش معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده ویژه دبیرکل در امور افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت، یان کو بیش که مقیم کابل بوده و بر بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان نظارت می‌کرده گزارشی از تحولات مربوط به انتخابات و بازشماری آرا و توافق نامزدها در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان را با ولایتی در میان گذاشت.

معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده ویژه دبیرکل در امور افغانستان در دیدار با ولایتی با تشریح تاثیرات منفی طولانی شدن پروسه انتخابات بر وخامت اوضاع اقتصادی و روحیه مردم افغانستان، تکمیل هر چه سریعتر این پروسه و تشکیل دولت واحد با مشارکت واقعی تمام اقوام و مذاهب تاکید کرد و آن را ضروری دانست.

همچنین یان کو بیش تاکید کرد: اتکای بودجه عمومی افغانستان به کمک‌های خارجی از جمله نیازهای تشکیل دولت وحدت ملی است تا از این طریق بتوانند ورود کمک‌های خارجی را به افغانستان تسهیل نمایند.

معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده ویژه دبیرکل در امور افغانستان از نقش ایران در کمک به پناهنده‌های افغانی و حمایت‌های طولانی مدت و تاریخی ایران از صلح و ثبات و ائتلاف ملی افغانستان تقدیر کرد.

همچنین وی مواضع وزارت خارجه ایران در رابطه با دور دوم انتخابات افغانستان را بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد.

در بخش دیگری از این دیدار ولایتی با ذکر تاریخ همکاری‌های ایران با اقوام و گروه‌های افغان، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از هر نتیجه‌ای که بازشماری آرا در افغانستان به دنبال داشته باشد حمایت خواهد کرد، چرا که از نظر جمهوری اسلامی ایران، افغانستان باید آزاد، مستقل و بدور از دخالت‌های بیگانگان باشد و بتواند رابطه صلح و دوستی با کلیه همسایگان خود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N446912

وبگردی