آفتاب

عملیات اجرایی احداث مجتمع ملاصدرا با حضور رییس مجلس در قزوین آغاز شد

عملیات اجرایی احداث مجتمع ملاصدرا با حضور رییس مجلس در قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - عملیات اجرایی احداث مجتمع تجاری، اداری و خدماتی ملاصدرا قزوین امروز (شنبه) با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی به منظور سخنرانی در همایش نکوداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید ˈعلی اکبر ابوترابی فردˈ سید آزادگان به استان قزوین سفر کرده است.

شهردار قزوین در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع ملاصدرا در قزوین گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 9 هزار و 700 متر مربع و با 120 هزار متر مربع زیربنا دارای چهار طبقه پارکینگ، چهار طبقه واحد تجاری، هشت طبقه خدماتی و یک طبقه فرهنگی طراحی شده است.

ˈمسعود نصرتیˈ افزود: این پروژه یکهزار و 665 میلیارد ریال هزینه در بر دارد که 37 درصد آورده آن را شهرداری قزوین و بقیه توسط صندوق بیمه تامین اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر ایران تامین می شود.

وی اظهارکرد: تامین بسیاری از فضاهای خدماتی، اداری و تجاری مورد نیاز شهر و خارج کردن فضای تجاری از مرکز به شمال شهر قزوین از مهمترین اهداف احداث این مجتمع تجاری است.

نصرتی اضافه کرد: این کار سبب می شود که بار ترافیکی در سطح شهر کمتر شده و تردد کمتری در سطح انجام شود.

در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی نایب رییس اول مجلس و جمعی از مدیران و مسوولان استانی نیز حضور داشتند.

سیدابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می کند.

آیین نکوداشت مرحوم سید ˈعلی اکبر ابوترابی فردˈ امروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می شود و رییس مجلس شورای اسلامی سخنرانی اصلی این مراسم است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی فرد در سال 1318 در خانواده ای روحانی در قم متولد شد و پس از انجام تحصیلات حوزوی در نجف به همراه خانواده در جریان مبارزات انقلاب علیه رژیم ستمشاهی حضوری فعال داشت؛ با شروع جنگ تحمیلی وی راهی جبهه های حق علیه باطل شد و پس از مدتی به اسارت نیروهای دشمن درآمد.

اسیران ایرانی در اردوگاه هایی که سیدعلی اکبر ابوترابی فرد حضور داشت، تحت هدایت مستقیم و غیرمستقیم وی قرار داشتند و راهبری حکیمانه وی خط مشی کلی اسارت را به ویژه در بحران ها و تندبادهای سخت برای آزادگان تبیین می کرد.

سید علی اکبر ابوترابی فرد که سابقه دو دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس چهارم و پنجم را داشت در 12تیرماه 1379 در حالی که با همراه پدر بزرگوارش آیت اله سیدعباس ابوترابی فرد راهی مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) بودند، در جاده سبزوار نیشابور در اثر سانحه تصادف به دیار حق شتافت.

7389 / 614/ 2025
کد N446810

وبگردی