آفتاب
در نشست اخیر ائتلاف دولت قانون/

نوری المالکی بر حمایت از حیدر العبادی در تشکیل کابینه آتی عراق تأکید کرد

نوری المالکی بر حمایت از حیدر العبادی در تشکیل کابینه آتی عراق تأکید کرد

نخست وزیر عراق در نشست اخیر اعضای ائتلاف دولت قانون بر لزوم حمایت از حیدر العبادی در تشکیل دولت آتی عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، اعضای ائتلاف دولت قانون به ریاست "نوری المالکی" یک روز پس از اعلام چشم پوشی وی از نامزدی مجدد در سمت نخست وزیری  نشستی را با حضور "حیدر العبادی" مامور تشکیل کابینه برگزار کردند.

"محمد الصیهود" یکی از اعضای برجسته این فراکسیون در این خصوص به خبرگزاری آناتولی گفت: در این نشست که جمعه شب برگزار شد، رهبران ائتلاف دولت قانون، نوری المالکی، حیدر العبادی و همچنین "هادی العامری" رئیس فراکسیون بدر، "حسین الشهرستانی" رئیس فراکسیون المستقلون، "خضیر الخزاعی" معاون رئیس جمهوری عراق حضور داشتند و در خصوص سازو کار تشکیل دولت آتی عراق و حمایت از این روند به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی تاکید کرد که برخلاف ادعای برخی گروههای سیاسی مبنی بر از هم پاشیدگی و چند دستگی در داخل ائتلاف دولت قانون، این نشست با هدف تاکید بر وحدت و همگرایی اعضای این ائتلاف برگزار شد و حضور همه رهبران ائتلاف دولت قانون در این نشست به معنای تاکید بر همگرایی و وحدت در داخل ائتلاف دولت قانون است.

سومریه نیوز نیز بیانیه پایانی این نشست را که توسط ائتلاف دولت قانون صادر شد، منتشر کرد.

به موجب این بیانیه مالکی بر اهمیت پایبندی دولت قانون به روند تشکیل دولت آتی عراق و حمایت از حیدر العبادی در پیشبرد این روند تأکید کرد.

از سوی دیگر خزاعی از مالکی به خاطر اقدام اخیر وی در چشم پوشی از نامزدی مجدد برای تصدی پست نخست وزیری عراق، قدردانی کرد.

حسین شهرستانی نیز اعلام کرد که با فداکاری مالکی ائتلاف دولت قانون توانست بر همه مشکلات موجود فائق آید.

کد N446779

وبگردی