آفتاب

حمایت طرفداران ابوسیاف و یک گروه دیگر فیلیپینی از تروریست‌های داعش

حمایت طرفداران ابوسیاف و یک گروه دیگر فیلیپینی از تروریست‌های داعش

چریک‌های شبه نظامی در فیلیپین از تروریست‌های داعش که هم اکنون کنترل مناطق بزرگی از عراق و سوریه را در دست دارند، اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، دو گروه شبه نظامی از جنوب فیلیپین از جمله شورشیان ابوسیاف از تروریست‌های داعش اعلام حمایت کردند.

سخنگوی گروه مبارزان آزادی خواه بانگسامورو نیز در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه انتشار ویدیو کلیپ حمایت از داعش را تایید کرد.

وی گفت: ما با دولت اسلامی (داعش) و ابوبکر بغدادی متحدیم. ما قصد نداریم که همانند آن‌ها قوانین سخت اسلامی برای مردم فیلیپین اجرا کنیم اما اگر آن‌ها به کمک ما احتیاج دارند چرا که نه؟

مبارزان آزادی خواه بانگسامورو (BIFF) در سال 2008 از جنبش اسلامی آزادی‌بخش مورو که اصلی‌ترین گروه شبه نظامی فیلیپن است، جدا شد. در حالی که جنبش مورو با دولت آکوئینو، رئیس جمهوری فیلیپین در ماه مارس توافق صلح امضا کرده است اما جنبش "بیف" که گمان می‌رود تنها چند صد نیرو داشته باشد، از مذاکرات صلح خودداری کرد و ترجیح داد تا به یک دهه مبارزه خود تا زمان تشکیل دولت مورد نظرش در جنوب فیلیپین ادامه دهد.

ارتش فیلیپین این گروه را تروریستی می‌داند. این گروه از اخاذی برای تامین مالی استفاده می‌کند و سخنگوی ارتش فیلیپین گفته است که گمان نمی‌کند این گروه نیرویی به عراق و سوریه اعزام کند. نیروهای وابسته به جنبش ابوسیاف نیز ویدیویی در یوتیوب منتشر کردند و خطاب به ابوبکر بغدادی، رهبر داعش از آن‌ها پشتیبانی کردند.

از سوی دیگر رامون زاگالا، یکی دیگر از سخنگوهای ارتش فیلیپین این ویدیوها را "تبلیغاتی" خواند و گفت: اینها تبلیغات است و ما با نظر دادن درباره آن‌ها تنها موجب خشنودی این تروریست‌ها می‌شویم.

انتهای پیام

کد N446749

وبگردی