آفتاب

سید حسن نصرالله: با مسوولیت‌پذیری می‌توان به آسانی بر داعش پیروز شد

سید حسن نصرالله: با مسوولیت‌پذیری می‌توان به آسانی بر داعش پیروز شد

سید حسن نصرالله بر لزوم مقابله با داعش تاکید کرده و اعلام کرد: اقدامات داعش در مقابل دیده‌گان جامعه بین‌الملل صورت می‌گیرد و این گروه از حمایت مالی برخی از طرف‌ها برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ ژوئیه 2006 عنوان داشت: روی کار آمدن داعش در چهارچوب طرحی برای منطقه است که هدف از آن از بین بردن همه‌چیز و نابود کردن ارتش‌ها و نمادها و جوامع است.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه منطقه و ملت‌های ما در حال حاضر با خطر تکفیری‌ها مواجه هستند، یادآور شد: داعش نفت می‌فروشد و در مقابل دیده‌گان جامعه بین‌الملل از حمایت‌های مالی برخوردار می‌شود و دست به کشتارهای دسته جمعی می‌زند و این کار را با هموطنان خود انجام می‌دهد و سپس هم‌پیمانان خود را از بین می‌برد و تمام کسانی را که مخالفش باشند سربه‌نیست می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: داعش در حال گسترش است و برخی از کشورهای منطقه و بین‌الملل از آن حمایت می‌کنند. این گروه تروریستی در تعدادی از کشورهای حامی اندیشه‌های تکفیری دارای پیشینه است و زمینه‌ای برای رشد این گروه وجود دارد و اقدامات این گروه همچون ریختن خون‌ها ارتباطی با اسلام ندارد.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه آنچه که رخ می‌دهد جنگ میان اهل تسنن و تشیع نیست بلکه جنگ داعش علیه تمام دشمنانش است، از همگان خواست تا عصبیت‌ها و دشمنی‌ها را کنار گذاشته و به خطری که همگان را بدون استثنا تهدید می‌کند، فکر کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه مقاومت آماده است برای مشارکت در جنگ‌های شرافت و کرامت جانفشانی انجام دهد، اعلام کرد: به آسانی می‌توان داعش و حامیان آن را شکست داد.

وی خواهان اتخاذ موضع ملی مسئولانه‌ای در سطح دولت،‌ ارتش و مردم برای مقابله با این تهدیدها شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اعضای اصلی در این روند جدید اسرائیلی‌ها و جریان تکفیری هستند و می‌توان با اتحاد آن‌ها را شکست داد.

وی با تاکید بر اینکه باید تهدید واقعی را که منطقه با آن مواجه است درک کرد، عنوان داشت: باید به دنبال راه‌هایی برای مقابله با این تهدید گشت و وارد عالم توهم‌ها نشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه درخصوص ادعاهایی مبنی بر اینکه حضور حزب‌الله در سوریه باعث ورود داعش به لبنان شده است، این سوال را مطرح ساخت که "کسانی که این عقیده را دارند آیا واقعا معتقد هستند که اگر حزب‌الله از سوریه عقب‌نشینی کند این خطر دیگر لبنان را تهدید نخواهد کرد و اینگونه سخنان هیچ جایگاهی در حال حاضر ندارند."

سید حسن نصرالله با بیان اینکه معادله "ارتش، مردم و مقاومت" لبنان را حفظ می‌کند، گفت: نیروهای یونیفل به کسانی نیاز دارند که از آن‌ها حمایت کنند و سخنانی مبنی بر اینکه قطعنامه 1701 سازمان ملل یا سیاست عدم مداخله، لبنان را حفظ می‌کند صرفا وقت تلف کردن هستند.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه اولویت در این شرایط مقابله با این خطر ماهیتی است، گفت: این امر ایجاب می‌کند که اخلاص، جدیت و فداکاری وجود داشته باشد و ارتش لبنان و نیروهای امنیتی در مقدمه کسانی هستند که وظیفه مقابله با این خطر را بر عهده دارند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: در حال حاضر باید حمایت روحی و عملی از ارتش صورت بگیرد و این مسئولیت کشور برای آزادکردن سربازانی است که توسط گروهی مسلح به اسارت گرفته شدند.

وی بر لزوم حفاظت از دولت کنونی تاکید کرد و خواسته خود را برای پایان دادن به تحریک‌های طایفه‌ای و مذهبی که شامل سیاستمداران نیز می‌شود مطرح ساخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان از دولت این کشور خواست تا با نظام سوریه در دو مساله برقراری امنیت مرزها و آوارگان همکاری به عمل آورد.

سید حسن نصرالله درخصوص انتخابات ریاست جمهوری در کشورش گفت که تنها لبنانی‌ها باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و تصمیم‌گیری در این رابطه مربوط به هیچ طرف خارجی نیست.

دبیرکل حزب‌الله عنوان داشت: همگان باید در وهله نخست در خصوص واقعیت خطری که منطقه را تهدید می‌کند به توافق برسند و کسی که منکر این خطر باشد به دور از واقعیت عمل کرده است.

انتهای پیام

کد N446530

وبگردی