آفتاب

کمک های انسان دوستانه روسیه به اوکراین دردسرساز شد

کمک های انسان دوستانه روسیه به اوکراین دردسرساز شد

بیش از 100 کامیون حاوی کمک های انسان دوستانه روسیه برای مردم شرق اوکراین، به سبب بدبینی مقامات کی یف در مورد محتوای این کامیون ها گرفتار مشکل شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از برقراری آتش بس در شرق اوکراین که در هفته گذشته حاصل شد، روسیه اقدام به ارسال کمک های انسان دوستانه به شرق اوکراین کرد اما این محموله هنوز به دست مردم نرسیده است.

در این میان روز گذشته نیروهای امنیتی مستقر در مرز اوکراین روسیه اقدام به بازرسی این کامیون ها کردند. از سوی دیگر برخی مقامات کی یف با دروغ پردازی در مورد این محموله مدعی شدند که برخی از این کامیون ها حاوی تسلیحات نظامی برای جدایی طلبان مستقر در شرق اوکراین هستند.

در این میان آمریکا نیز طرف دولت غرب گرای اوکراین را گرفته و کاخ سفید با صدور بیانیه ای از مسکو خواست تا دست از اقدامات خطرناک و تحریک‌ آمیز خود، برای بی ثبات کردن اوکراین، بردارد.

"کایتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، اعلام کرذ که طی هفته های گذشته، فعالیت‌ روسیه در شرق اوکراین تشدید شده است.

اوکراين روز جمعه اعلام کرد، توپخانه ارتش این کشور بخشی از يک ستون زرهی ارتش روسيه را که به خاک اوکراين نفوذ کرده بود، منهدم کرده است. روسیه ورود نیروهایش را به خاک اوکراین تکذیب کرده است.

کد N446505

وبگردی