آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی مرکل با العبادی و بارزانی در مورد اوضاع عراق

گفت‌وگوی تلفنی مرکل با العبادی و بارزانی در مورد اوضاع عراق

صدراعظم آلمان در گفت‌وگویی تلفنی با نخست‌وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق درباره مسائل روز گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، استفن زیبرت، سخنگوی دولت آلمان گفت: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان این کشور گفت‌وگوی تلفنی داشت.

وی افزود: مرکل تمایل خود را به العبادی برای تشکیل سریع یک دولت جدید واقداماتش برای ایجاد کشوری متحد ابراز داشت و افزود که دولت برلین تمایل دارد تا به دولت بغداد برای مقابله با چالش‌هایی که پیش رویش است، کمک کند.

مرکل در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با بارزانی نیز از وی به خاطر اقدامات کاملش در مقابله با تروریست‌های داعش و حفاظت از دولت منطقه‌ای عراق که به گروه‌های اقلیت مختلف پناه داده است تشکر و قدردانی کرد.

سخنگوی دولت برلین ادامه داد: صدراعظم به بارزانی در مورد کمک‌های آلمان به مناطق شمالی عراق که تحت تاثیر حملات داعش قرار گرفته‌اند اطلاعاتی داده و اعلام کرد که دولت برلین به مردم در این مناطق کمک می‌کند.

دولت برلین اعلام کردکه در مجموع 4 / 24 میلیون یورو به عنوان کمک‌های فوری به عراقی‌هایی که توسط تروریست‌های داعش در تهدید هستند، کمک کرده است. بخش اول این کمک‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی و پزشکی روز جمعه به اربیل ارسال شد.

انتهای پیام

کد N446378

وبگردی