آفتاب
رهامی:

اجرای قانون و عدالت در قوه قضائیه در اولویت باشد

اجرای قانون و عدالت در قوه قضائیه در اولویت باشد

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: از آیت‌الله ‌آملی لاریجانی انتظار می‌رود در دوره جدید مسئولیت خود تلاش کند تا جرم سیاسی در کشور تعریف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ابقای آیت‌الله آملی لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: آملی لاریجانی برنامه‌های خود را در قوه قضائیه بر اساس بازسازی این قوه و همچنین قوانین قرار داده بود.

وی در ادامه اظهار کرد: اوضاع نابسامان را نمی‌توان با تغییر مدیریت یا یک لایحه اصلاح کرد اما آملی لاریجانی تلاشی خوبی برای نوسازی قوانین داشت و آنها را تا حدودی با تغییرات جدید هماهنگ کرد. با این وجود تحولات عمده‌ای در این قوه دیده نشد.

این فعال سیاسی همچنین با بیان این‌که ریاست آملی لاریجانی بر قوه قضائیه با وقایع سال 88 همزمان شد، گفت: مسائل مربوط به این سال بسیاری از مسائل دیگر را تحت‌الشعاع خود قرار داد و اکنون آملی لاریجانی باید پرونده مربوط به سال 88 را حل کند تا موفقیت بیشتری داشته باشد.

رهامی در ادامه افزود: آملی لاریجانی موفقیت‌هایی داشته اما همچنان روند رسیدگی به پرونده‌ها طولانی است و هنوز هم جرم سیاسی تعریف نشده و از طرفی سخت‌گیری‌هایی نسبت به مطبوعات وجود داشته و فضا و مشکلات کلی قوه قضائیه ادامه داشته است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه با اشاره به این‌که دولت یازدهم توانسته آرامشی را در جامعه برقرار کند، گفت: قوه قضائیه باید از این فرصت استفاده کند و با فراغ بال وظایف خود را عملی کند.

رهامی در ارتباط با نحوه عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: در این مفاسد و اختلاس‌ها بخشی از مدیران ارشد دولت احمدی نژاد نیز حضور داشتند و متأسفانه برخورد جدی با مفسدان اصلی و اختلاس‌گران انجام نشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان اظهار کرد: نباید مصلحتی بالاتر از اجرای قانون و عدالت در قوه قضائیه وجود داشته باشد و اگر این قوه مصلحتی را در دوران دولت گذشته در نظر می‌گرفت باید آن را اکنون کنار بگذارد و نشان دهد که می‌تواند اجرای عدالت را برآورده کند.

انتهای پیام

کد N446331

وبگردی