آفتاب
آغاز تظاهرات ضددولت پاکستان زیر باران شدید پایتخت/

عمران خان: تا زمان تحقق آزادی کامل، پایتخت را ترک نمی کنیم

عمران خان: تا زمان تحقق آزادی کامل، پایتخت را ترک نمی کنیم

اسلام آباد – ایرنا – «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف ساعتی بعد از ورود به اسلام آباد به همراه هزاران نفر از هوادارانش، اعلام کرد: تا زمانی تحقق آزادی کامل، به تظاهرت و تحصن دراسلام آباد ادامه خواهیم داد و پایتخت را ترک نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عمران خان برای دقایقی در جمع هودارانش در زیر باران شدید صحبت کرد و برای اینکه همراهی و همدلی خود با هوادارنش را نشان دهد، گفت که امشب را درکنار هوادارانش به صبح خواهد رساند.

هم اکنون که عقربه های ساعت، سه بامداد به وقت محلی را نشان می دهد، تجمع چند هزار نفری هواداران عمران خان در محلی که دولت برای آنها در منطقه «آبپارا» پیش بینی کرده است، شکل گرفته و جمعیت درحال سردادن شعارهای حماسی در حمایت از عمران خان است.

تظاهر کنندگان شعار می دهند ˈخداحافظ نواز (شریف)ˈ.

همچنین هر از گاهی سرودهای حماسی از طریق بلندگوهایی که در محل تجمع نصب شده است، برای جمعیت پخش می شود.

تجمع هواداران عمران خان، اگرچه با سروصدای بلند سرودهای حماسی وشعار جمعیت همراه است، اما تا کنون گزارشی از درگیری و یا سلب امنیت ساکنان شهر از سوی تظاهر کنندگان دریافت نشده است.

هنگام ورود نخستین کاروان طرفدارن عمران خان به اسلام آباد که دقایقی قبل از نیمه شب صورت گرفت، بنا به گفته منابع نزدیک به عمران خان، نزدیک به 10 نفر ازهوادارن وی براثر سانحه رانندگی کشته شدند.

انتظار می رود طی ساعات آینده و فردا به شمار هواردان عمران خان افزود شود. تا کنون آماری از تعداد افرادی که در حمایت از وی وارد اسلام آباد شده اند، اعلام نشده است اما گزارش رسانه های محلی پاکستان حاکی از ورود 13هزار خودروی حامل طرفداران این شخصیت مخالف دولت به پایتخت است.

«چودری نثار علی خان» شب گذشته با اعلام رسمی موافقت دولت با برگزاری این تظاهرات، درعین حال هشدار داد، چنانچه در جریان برگزاری تظاهرات خللی به امنیت شهر وارد شود و تظاهرکنندگان خط قرمزها را زیرپا بگذارند، مسوولیت هرگونه عواقب آن متوجه برگزار کنندگان تظاهرات خواهد بود.

با وجود آغاز تظاهرات ضد دولتی در اسلام آباد، برخی منابع نزدیک به عمران خان، از احتمال عقب نشینی وی طی ساعات یا روزهای آینده از اصلی ترین خواسته خود یعنی « استعفای نواز شریف» در صورت پذیرفته شدن شرایط او از سوی دولت خبر داده اند.

هنوز هیچ منبعی اشاره ای به شرایط سوی عمران خان نکرده است.

آساق*1*1723 ** 1917
کد N446279

وبگردی